Gå til innhold

Hjelp til feildiagnose på ødelagt 6600GT.


Dr.Ittsekk

Anbefalte innlegg

Jeg tror mitt POV GeFORCE 6600GT 128MB PCIe Retail DVI/TV-ut/SLI nettopp tok kvelden. Call of duty 2 demoen kom for ikke mange dagene siden. Denne ble lastet ned og installert. Jeg prøvde meg med litt forskjellige grafikkmuligheter for å finne ut hvor bra jeg kunne få det. Resultatet ble at jeg nå sitter med et defekt skjermkort (Se bildet).

 

Jeg har lest om denne typen feil før, men kunne ikke finne noen tråder her på forumet. Maskinen ble kjøpt i januar 2005. Kortet har ikke blitt klokket. Jeg har heller ikke skiftet kjøler eller på noen annen måte modifisert kortet.

 

Hvilke krav har jeg med tanke på reklamasjon, dette må da gå på garantien?

post-23-1128200581_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Har du avinstallert/reinstallert drivere.. ditto med aktuelle "skytespill"?

Forøvrig har du vanlig reklamsjonsrett. Regner med at kortet ikke 6 år gammelt. :)

Betyr å søke om retur.. få det innviliget.. Returnere.. og vente på en erstatning.

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket temperaturen, den lå på 53C under idle. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal få sjekket temperaturen mens jeg spiller. Det finnes sikkert program som følger dem på temperaturen mens jeg spiller. Forslag eventuelt link?

 

Jeg har ikke avinstallert / reinstaller driverne til kortet. Hvordan avinstallerer jeg de?

 

Nå sitter jeg på jobb med en annen maskin. Jeg skal utføre de nødvendige oppgavene når jeg kommer hjem til den skadeskutte maskinen.

 

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
syns 53C hørtes lit mye ut men jeg er ikke helt sikker på hva som forventes med et 6600xx kort me du kan jo kjøpe deg en pakke q-tip og begynne å rwense vifta for støv det pleier å løse peroblemet

Notert!

Jeg kommer til å se på støvsituasjonen i kabinettet senere i dag selv om jeg tror det skal være ganske rent der med tanke på at alt var nytt i januar 2005.

Lenke til kommentar
55 grader er alt for mye, ta kontakt med plassen du kjøpte den.

 

Hvis du har litt is i magen kan du fjerne kjølernen, legge ny pasta og remontere den.

 

Du mister garanti på dette så det er ikke annbefalt.....

 

Mitt 6600gt ligger på 32 idle og 55 load

Dette må med andre ord sjekkes ut nærmere.

 

Jeg er ikke sikker på hvordan temperaturen var før det kom artifacts i bildet.

Kan temperaturen har steget pga dette?

Vet noen om et program som lar meg måle temperaturen under idle og spilling (og som kanskje har en stresstest)?

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...