Gå til innhold

Spm. ang moms på mp3 spiller fra danmark


IwwY^^

Anbefalte innlegg

hei! Har vunnet en auksjon på qxl på en iRiver 140 PMP. Denne fikk jeg da for 3,500 kroner. Det jeg lurer på er om jeg burde forhåndsbetale(synes det er litt risikabelt) denne selgern for så å få han til å sende den slik at jeg slipper en evt. moms, eller om jeg skal få han til å sende oppkrav (regner da jeg må betale 24% moms hvis det er moms på slike varer). 24% av denne summen er jo nesten 1000kr, så jeg lurer vel egentlig på hvis han sender spilleren i oppkrav kan jeg da forvente et momskrav på rundt 1000lappen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OT, men noe av det dummeste jeg har vært med på når det gjelder post ifra danmark til norge er da jeg var der og skulle sende bursdagsgave til lillesøstra mi, Da forlangte dama i posten at jeg SKREV UTENPÅ pakken hva som var inni, joa, der gikk den overraskelsen...

Lenke til kommentar
Jeg har lurt på akkurat det samme med f.eks en som shipper over billige high-end ørepropper fra USA på QXL. Man får jo en fristende lav pris, MEN: vil jeg måtte betale moms og toll utover det han krever for varen?

Kjøpte selv selv shure e3c av angjeldende selger. Forhåndsbetalte, og alt gikk kjempegreit, og det ble ikke noe tillegg for moms på meg. Veldig hyggelig selger. En god regel når man handler på qxl er å titte i karakterboken til selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...