Gå til innhold

Kan noen si noe om denne pcn?


Norcane

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kan noen kommentere denne pcn. De som har litt peiling. Bra eller dårlig?

 

Elitegroup K7S5A ATX DDR+SDRAM UDMA100. Chieftec 340 w kabinett. G4 creative TI 4400, 80 gb hd udma 100, 72oorpm. AMD 2000xp 512 DDR pc 266, Audigy, dvd og cd brenner. Win XP.+++

 

Takker for alle svar

 

-Atle

 

[ Denne Melding var redigert av: Norcane på 2002-08-17 15:06 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et helt ok hovedkort som er basert på SIS sitt 735 chipsett som ligger på ca. samme ytelse som VIA KT266A. Grafikkortet er bra, mye flott for pengene dine. Sørg for å bruke DDR ram.

Det finnes bedre hovedkort på markedet idag, men det du får med ditt er et hovedkort med gjennomsnittlig god ytelse og ikke minst det er ikke det kortet som krever mest kjøling - så du har muligheten for å bygge deg en rimelig stille AMD maskin om du ikke kjøper en av de feteste pross. på markedet da.

 

Lykke til med byggingen, det går sikkert bra. Jeg har mekket dusinvis av PCer og har ikke hatt problemer foruten defekte komponenter fra leverandøren.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-17 15:18, bluesmaster skrev:

tror ikke du bør bygge selv...


 

- Det er det dummeste jeg har hørt.

 

Hva mener bluemaster med det? Har han som startet tråden noe handicapp på kropp eller sinn?

 

Du vet det vel du bluem, - eller hva mener du med det du skriver, det er jo topp å bygge selv ...

 

- Og det er ikke uoverkommerlig vanskelig heller.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-17 19:45, LOZER skrev:

>>>Noe liten harddisk?<<< Det holder vel.


Bråååkete grafikkort , Creative er det det beste?



 

Harddisken behøver ikke være over 80GB så lenge du ikke planlegger å downloade en masse stæsj fra internett eller installere en haug med store tunge programmer på PC'n.

 

Creative har ekstremt bråkete grafikk-kort (rundt 50db). Sats på Abit (30 db). Abit's kort er også kjent for å kunne overklokkes mer enn Creative's kort. Har ett Abit kort selv og er meget fornøyd.

 

Ellers er vel den PC'n helt grei. Og det er IKKE vanskelig å sette sammen din egen PC om du har satt inn ett par harddisker og ett par PCI kort før. Har du ikke gjort det kan du spørre en kamerat om en liten innføring.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-17 15:08, Günther skrev:

Skal du sette den sammen selv ? er ikke det litt vanskelig da ? :smile:


Nå har jeg røykt hasj i fire år, fått deilig knotrete, pistrete hår. Nå har jeg snart ingen celler igjen, men det er så deilig å slippe å tenke selv..




 

Tja, har man røykt hasj i fire år så er det kanskje ikke så lett :grin: . Men har man det meste av vettet i behold så er deg faktisk ganske lett, hvis man har litt peil fra før eller får en liten innføring fra en venn.

Lenke til kommentar

ikke bygg hvis ikke du kjnner noen som har peil... Fanken ass... Satt en dag bare for å få noen stygge tall i bios'n til å funke, de som sto i manualet passa ikke siden jeg senere fant ut at pc'n hadde clocka ned seg selv til 1200 i steder for 1667 som det skulle være... **** heller... Dessuten er man ***** nerva når man setter sammen, hodt på å drite på meg for en kamerat av meg påsto at en prosessor brant seg på under 5 sec uten vifte... Også har jo bare chieftec tusen ledninger også... (0 gb går fint... Du får ikke sett på så mye porr uansett, du kan heller brenne det ut og laste det inn når du trenger det...

Lenke til kommentar

Gud, Allah, Thor og Odin, - og Buddah da, + alle tilsnakkenes og gode guder, - ikke hør på all den skiten som har rent ned eller inn i denne tråden, - kjære guder, - tilgi toskene. :razz:

 

Bygg selv, det er ikke vanskelig! :lol:

Bare du har interesse for å ta oppgaven alvorlig, - er det rent plankekjør om du har valgt rette og kompatible deler ...

 

:lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...