Gå til innhold

Erfaringer med Sigma 24-70 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Sliter litt med å finne "standardobjektivet" til min 20d. Selv om det ikke er noe som kan kalles det egentlig. Men man har jo gjerne et som er på kamera mestedelen av tiden.

I allefall inntil man har opparbeidet seg en verktøykasse med objektiv i de fleste utgaver.

Ser en del omtale på Sigma 24-70 f/2,8 EX DG Macro.

Er det noen som har erfaringer med dette ? Evt på 20d ?

Har nå en Sigma 18-50 2,8 EX - og den er meget bra - men jeg finner den ofte litt for kort.

Håper noen har anledning å dele sine erfaringer.

Endret av Kvisten
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett på den selv men det virker som om et eller annet har skjedd med linsa den senere tiden. Det virker som om alle som lages nå har store fokusproblemer på 350D og 20D.. Selv på fotovideo sine sider så nevnes dette i produkt arket.. men hint om å bruke manuell fokus.. :cry:

Før dette er ryddet opp i så er det helt klart uaktuellt.. kjøper ikke en walkaround objektiv som ikke kan AF. :no:

Litt synd siden alle testene (gamle modeller og tidl utgaver) er veldig positive..

Skrevet

Hei!

Har selv dette objektivet, og har ingen problemer med hverken autofokus, frontfokus eller annet.

Kan trygt anbefales. Flott skarphet og lyssterkt objektiv.

Evt. fokusproblemer går jo selvfølgelig på garantien, så den helt store risikoen med å prøve ser jeg ikke...

Mvh

Fready

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...