Gå til innhold

"Nyheten" om 333mhz FSB på Athlon


Anbefalte innlegg

Jeg leste denne nyheten først på Theinquirer, det var vel ca 1mnd siden, den dagen Nforce2 ble lansert.

 

NVidia sa på presentasjonen at NForce2 hadde offisiell støtte for 333MHz fsb, og det sto også på en presentasjon (som det var bilder av). Noen andre sider nevnte etterhvert også nyheten, men snart hørte man ikke mer om det.

 

Inntil for noen dager siden. Theinquirer "relanserer" nyheten, dog ikke med noe som helst ny informasjon, men bare presisering av av NForce2 har offisiell støtte for 333MHz fsb. Plutselig hopper resten av verdens hw-sites på denne nyheten, inkludert HWNO.

 

Mange av dem har sagt at den er gammel, og noen forteller det åpenbare, at det slett ikke trenger bety at amd går over på 333MHz. Og det er jo rett og slett et tolkningsspørsmål, hva man legger i ordet "offisielt", og hva man tror NVidia ville oppnå ved å annonsere dette.

 

Men at det skal være en bekreftelse på at Athlon går over til 333MHz, det er det langt ifra, for da ville vel alle bragt nyheten med full styrke første gang den kom? Så skjerpings her, HWNO. Det finnes bedre kilder enn ryktebørsen, og hvis man skal skrive noe derfra, så må man sjekke saken ekstra godt først, noe som neppe ble gjort her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og poenget ditt var at vi ikke skal skrive om ryjter eller når produsenter bekrefter rykter? Da blir det langt mindre å skrive om skal jeg love deg.

 

Husk også at vi veldig ofte sitter på mye informasjon som vi ikke kan videreformidle (NDA). Dog kan vi skrive om det andre skriver om.

Lenke til kommentar

Mitt poeng her er at denne "nyheten" er ganske gammel nå så de fleste vil ha lest den andre steder, og med tanke på hvor spekulativ informasjonen er så er det vel ikke så mye vits i å bringe den videre en måned senere.

 

Så med mindre dere sitter på noe inside informasjon fra AMD så synes jeg den var unødvendig, spesielt når dere ikke presiserte alderen og ryktefaktoren på den. Jeg (og trolig mange andre) tenkte bare "heh, ikke noe nytt på hwno i dag heller nei" når jeg så denne.

 

Oppsummeringen må være at jeg synes dere av og til er for dårlige på å presisere hva som er fakta, hva som er rykter og hva som er vill spekulasjon. I denne saken kunne det lønt seg å informere litt om hvor lenge denne "saken" har vandret rundt i hw-verdenen.

Lenke til kommentar

Quote:


mad_arab skrev (2002-08-17 11:45):

Mitt poeng her er at denne "nyheten" er ganske gammel nå så de fleste vil ha lest den andre steder, og med tanke på hvor spekulativ informasjonen er så er det vel ikke så mye vits i å bringe den videre en måned senere.


 

Ok, men da har du trolig et annet syn enn alle de andre nyhetssitene i verden (som du selv sier skrev om dette).

 

Poenget her er vel at NVIDIA har bekreftet at de vil støtte XP med 333 FSB. Det er helt riktig som du sier at det har vært snakk om det før, men nå er det bekreftet. Jeg anser det som er stor forskjell.

 

 

Quote:


Oppsummeringen må være at jeg synes dere av og til er for dårlige på å presisere hva som er fakta, hva som er rykter og hva som er vill spekulasjon.


 

En kan alltid bli bedre til å skille mellom fakta, rykter og spekulasjoner. Så jeg er enig i at vi kan og sikkert burde bli bedre til det :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...