Gå til innhold

Blue screen etter win xp pro install


Kabuto

Anbefalte innlegg

En venn av meg fikk i dag sin nye Alienware Area 51 7700 laptop. (Dual drive config). Han fikk den med Win xp Home (serice pack 2), men siden han allerede hadde Win xp pro (service pack 1) fra før, formaterte han for å installere pro. Dette skulle vise seg å vere starten på en rekke problemer.

Først nektet windows installer å godta at han hadde en hd i det hele tatt. Etter en og en halv time på tråden med Alienware, fikk de laget et raid array ved å bruke de nyeste raid controller drivers. De konfigurerte den slik at han har en 200gb disk i stedet for de to 100gb diskene som fysisk befinner seg i maskinen. Klarte da å installere win xp pro (service pack 1). Det gikk fint helt til maskinen restartet for å starte windows. Den kommer til det punktet der maskinen nettopp har vist den svarte win xp skjermen, og så kommer en blue screen, og maskinen starter på nytt. Den nekter å fortsette.

Han har prøvd med diskene i både raid og ata uten hell. Har også slått av minnekort leseren og hyperthreading .

Noen som har opplevd noe lignende? Kan det kanskje ha noe med service pack 1 og 2 å gjøre?

 

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg har sett dette før var at rambrikkene ikke satt skikkelig i. Det er da Windows søker etter maskinvaren, så det er nok det som er grunnen vil jeg tro. Ta ut all maskinvare som ikke trengst og prøv igjen. Deretter setter du inn en enhet av gangen for hver oppstart osv. Etter installasjonen er ferdig.... om det går da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...