Gå til innhold

Merkelig problem med harddisk


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fint viss noken vil hjelpe meg med dette..

 

Har litt problemer med en Westerne Digital harddisk.

Plutselig, etter en restart av Win2k, fungerer ikkje den eine partisjonen på WD disken. Står at den ikkje er formatert...

Hmm.. Starter opp i dos mode. Siden filsystemet er FAT32 så går jo det greit.. Der fungerer den heilt greit, det gjør den også i Windows 98. Får tilgang til all data då.

Tenkte det kanskje var noke software som hadde fucka opp partisjonen i Win2k, så eg reinstallerte win2k på maskina mi, uten at det hjalp. Testa også å sette den i ei anna maskin med Win2k, akkurat det samme der.

Prøver eg å gå inn på disken fra shellet kommer denne feilmeldinga opp: "Data error (cyclic redundancy check)"

 

Litt rart, siden alt innholdet på disken fungerer i dos og win98. Får ca samme feilmelding i Partition Magic.

Får verken kjørt chkdisk, scandisk eller Norton Disk doctor. Også prøvd å fikse mbr`n, ved "fdisk /mbr"...

 

Når eg prøver å kjøre chkdsk kommer denne feilmeldinga opp: "Cannot read boot sector"

 

Har prøvd det meste..

Harddisken i seg sjølv fungerer jo greit, ingenting fysisk galt med den. Har eit eller anna med Windows 2000 å gjøre...

Sjekka på nettet uten å finne noke der..¨

 

Beklager viss dette blei litt rotete.

 

Takker meget for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...