Gå til innhold

Shaman tråden! Diskuter her..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

God damn! :mad: Hver gang jeg prøver å kjøre PuG, får jeg kun spørsmålet "Are U resto", "you healing spec?" osv... Lurer på om jeg bare skal kaste inn håndkleet og specce resto. Elemental gearet mitt duger jo i massevis, samt at jeg har noe healing gear liggende også.

Jeg mener; en Enhancement shammie gir en gruppe improved strength, improved windfury og den 10% attackpower buffen. En elemental shammie gir ikke annet enn hva en resto shammie kan by på, bortsett fra helt grei DPS liksom. Resto shammien har i tillegg earth shield og mana tide å by på...

Er det 0/5/56 som er greia da antagelig?? Hvordan fungerer Nature's Guardian talentet i praksis egentlig?

Edit: Hvor bra/dårlig er Focused Mind talentet for en Resto-shammie egentlig?

Endret av Krapfoss
Videoannonse
Annonse
Skrevet
God damn!  :mad:  Hver gang jeg prøver å kjøre PuG, får jeg kun spørsmålet "Are U resto", "you healing spec?" osv... Lurer på om jeg bare skal kaste inn håndkleet og specce resto. Elemental gearet mitt duger jo i massevis, samt at jeg har noe healing gear liggende også.

Jeg mener; en Enhancement shammie gir en gruppe improved strength, improved windfury og den 10% attackpower buffen. En elemental shammie gir ikke annet enn hva en resto shammie kan by på, bortsett fra helt grei DPS liksom. Resto shammien har i tillegg earth shield og mana tide å by på...

Er det 0/5/56 som er greia da antagelig?? Hvordan fungerer Nature's Guardian talentet i praksis egentlig?

Edit: Hvor bra/dårlig er Focused Mind talentet for en Resto-shammie egentlig?

9065581[/snapback]

Du undervurderer 3% hit/crit stort (altså 41/0/20), en av de aller beste group-buffsa i spillet. Elemental shamans scaler nest best med gear av alle klasser i spillet (bedre enn firemage, men verre enn locks) mest pga. at de har 2sec cast som får syk nytte av spelldamage (regnet som om det var 3sec). Hva menes med helt greit? Mye crit har du? En annen ting er at elemental shaman er pretty much in-effektiv uten en shadowpriest. Og tar du med shadowpriest og elm. shaman tar det 2 av gjerne 3 dps slots, og du blir hengende igjen med kun 1 CC (Crowd Control)-slot om du skal ha tank og healer.

Skrevet

Hmm... Sant, du har en del gode argumenter.

Har ca 550 i nature dammage og 16% crit (så kommer jo 10% fra talents og da evt 3% til fra totem).

Var rundt og farmet i går som resto shammie og jeg følte meg helt gimpet. Ok, så hadde jeg like mye helse før og etter en fight, men det tok jo evigheter å drepe noe.

Hvordan er det å ta en "hybrid" spec, ala dette: http://www.wowhead.com/?talent=GE0zVs0qAoZZxffzoeo

Skrevet (endret)
Hmm... Sant, du har en del gode argumenter.

Har ca 550 i nature dammage og 16% crit (så kommer jo 10% fra talents og da evt 3% til fra totem).

11% fra talents ja :)

Var rundt og farmet i går som resto shammie og jeg følte meg helt gimpet. Ok, så hadde jeg like mye helse før og etter en fight, men det tok jo evigheter å drepe noe.

Hvordan er det å ta en "hybrid" spec, ala dette: http://www.wowhead.com/?talent=GE0zVs0qAoZZxffzoeo

9082576[/snapback]

Jeg tror at jeg heller hadde gått for en standard 30/0/31 hybridspec om du vil specce hybrid.

Å specce 41/0/20 og heale funker helt fint tom opp til heroic.

Prøv å skaff deg noe mer critrate da det er det ele-shamans først og fremst scaler på.

Logga ut i raidgear om du vil se:

http://armory.wow-europe.com/character-she...en+Ring&n=Jebuz

Har ikke vært spesiellt heldig med loot fra raids så langt så det er mest heroic gear jeg har.

Eventuellt kan du begynne å farme arenapoints og få Arenagear.

Dessuten, Shamans kan kite mobs, om du kjører pugs. Tren litt på dette og du blir uvurderlig i Heroic grupper pga buffs.

Endret av Netforce
Skrevet

Jau.. Arena gear er ikke like tøfft alltid, synes det er litt for mye stamina, litt for lite crit og dammage.

Ser du har mye av det gearet jeg har siklet på til min shammie fra crafting/heroics på Jebuz. Hvor mye skade gjør en LB når den treffer uten crit? Jeg har en del trinkets / racilas + totem som booster min spelldammage en del, så høyeste crit jeg har hatt er ca 3000 (uten SS debuff på target).

Men en hybrid spec er sikkert bra nå i sommer for å grinde gear / heroics / rep osv. til vi for alvor starter opp med raiding fra om med høsten. Da tror jeg nok at jeg vil gå "all out" 41/0/20 igjen.

Skrevet (endret)

40 Draenei Shaman, Seraphos. GEAR.

Burde jeg bruke Dual Wield eller mace(øks)+skjold...?

Har du noen tips til bra second hand mace i tilfelle..?

Takker for svar. :)

EDIT: Har også et healing gear i bagen, kan sikkert linke det også..?

Endret av Binko
Skrevet (endret)
Men en hybrid spec er sikkert bra nå i sommer for å grinde gear / heroics / rep osv. til vi for alvor starter opp med raiding fra om med høsten. Da tror jeg nok at jeg vil gå "all out" 41/0/20 igjen.

9083224[/snapback]

Jevnt over så treffer de for rundt 1500-1800 damage. I raids så må man nesten bestemme seg for hva man vil være, hybrid-specs funker ikkeno særlig der. Selv om 30/0/31 kunne være effektivt for enkelte encounters.

Problemet er bare at du må stacke noe voldsomt opp på hit-gear for å nå +16% hit.

Endret av Netforce
Skrevet (endret)

Trodde man bare trengte 12% hit på spells men...

Uansett, merker jeg ikke har hit-talentene mer. Mobs resister mye mer og dps'en går ned noe. Samt at jeg har mer aggro problemer enn før. Ikke minst drar healingen sykelig mye aggro. Mana Tide er greit å ha, men jeg savner Lightning Overload og EM.

Klarer vel så vidt å heale på bosser i Heroics, men går litt raskt oom og har ikke tid til å passe på min egen helse alltid. Tror i beste fall jeg egner med som en backup healer. Jeg vurderer sterkt å respecce elemental (igjen :thumbup: )

Endret av Krapfoss
Skrevet

Det kan jeg tro, men du kan jo prøve å stacke opp noe mer hit-gear og se om det hjelper på dps'en du gjør. Manatide er utrolig fin så om du vil gjøre litt av begge deler så kan du ikke forvente å være like bra både til Resto og til elemental.

Shamans er jo hybrids, men det betyr ikke at man skal være den beste til å gjøre hva som helst i enhver situasjon uansett spec/gear.

Skrevet
Det kan jeg tro, men du kan jo prøve å stacke opp noe mer hit-gear og se om det hjelper på dps'en du gjør. Manatide er utrolig fin så om du vil gjøre litt av begge deler så kan du ikke forvente å være like bra både til Resto og til elemental.

Shamans er jo hybrids, men det betyr ikke at man skal være den beste til å gjøre hva som helst i enhver situasjon uansett spec/gear.

9087650[/snapback]

Hybrid-builden min er "grei nok" - men jeg har funnet ut av at jeg suger som healer. Har vært nær ved å vendore mitt healing gear og specce om flere ganger :!: Jeg har det nok mer moro som caster+buffer+sekundær healer.

Skrevet

Hei.

Har en shaman på level 63, kjører for tiden denne speccen, som foreslått av en kamerat for litt bedre sjanse for å overleve i BG. Var full enhancement før. Lurer på om denne er noe å satse på, eller om noen har noen forslag til forbedringer? Lurer faktisk på å respecce til resto, siden det er konstant mangel på healere på Nagrand (serveren). Blir det da enklere å gå opp i level, siden man for det meste står i bakgrunnen og healer, eller mister man mye tid på det siden man sannsynligvis ikke quester så mye? :hmm:

Skrevet

Jeg ville heller satsa på å ha et spec for å levle fortest mulig, og drite i BGer før lvl 70... Veldig begrensa hva en enhancement shaman kan gjøre av healing i PVP uansett... For liten manapool, og alt for mange interrupts. Kan slenge inn en NS+heal nå og da, men pga ingen +healing så er det bare snakk om å overleve noen sekunder ekstra...

Gå for denne speccen på lvl 63 du... Så levler du som bare pokker opp til 70. Husk å ta vare på all castermailen du får fra questrewards! Jeg skifta fra enhancement til elemental på lvl 68, og da hadde jeg spart opp castermail fra quests og hadde over 400 +dmg.

Er nok ikke dumt å specce resto. Hvertfall ikke om det er mangel på det på serveren, men ikke gjør det før du blir lvl 70.

Skrevet
Jeg ville heller satsa på å ha et spec for å levle fortest mulig, og drite i BGer før lvl 70... Veldig begrensa hva en enhancement shaman kan gjøre av healing i PVP uansett... For liten manapool, og alt for mange interrupts. Kan slenge inn en NS+heal nå og da, men pga ingen +healing så er det bare snakk om å overleve noen sekunder ekstra...

Gå for denne speccen på lvl 63 du... Så levler du som bare pokker opp til 70. Husk å ta vare på all castermailen du får fra questrewards! Jeg skifta fra enhancement til elemental på lvl 68, og da hadde jeg spart opp castermail fra quests og hadde over 400 +dmg.

Er nok ikke dumt å specce resto. Hvertfall ikke om det er mangel på det på serveren, men ikke gjør det før du blir lvl 70.

9130131[/snapback]

Ok, takk for tips :) . Da kommer jeg vel til å respecce til den builden du foreslo. Og sånn "by the way", når jeg snakket om å specce resto grunnet manglende healere, var det ikke BG jeg mente, men instancer. Det tar fort et par-tre timer i en gruppe kun for å få fatt i en healer. :(

Skrevet

Skjønte egentlig det^^ Men uansett er vel resto det mest holdbare speccet for shaman både i PVE og PVP. Hvertfall per i dag. Er jo veeeldig mye snakk på shamandelen av wow-eu forumet om at shamans trenger et par nye tricks... Snakk om at vi hovedsaklig trenger en cc og en anti-cc...

Skrevet

CC til shamans vil gjøre dem altfor bra, så det vil nok aldri skje. Kanskje en anti-cc vil dukke opp engang, men jeg tviler på det og.

Skrevet

Spør du meg burde da CC ligge langt nede i både elemental og enhancement trærne, og ikke i resto. Resto er bra nok som det er, og er en healer skal en ikke drive med CC uansett.

Skrevet
Synes egentlig shamans skulle blitt omgjort nesten totalt, Enhancement hadde hatt litt mer skills, istedet for å håpe på WF proccs osv.

9132597[/snapback]

Enig, det blir fort kjedelig å bare sitte og trykke på Stormstrike hvert 10. sekund mens man venter på neste WF proc. :(

Skrevet

Helt enig, gjelder forsåvidt retri-paladin også.

WF proc/Seal of Command proc or lose. Men så har de muligheten til å lage en kjempeburst (noe som skjer 1 av 10000 ganger), så da nerfer blizz hele klassen isteden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...