Gå til innhold

For lite pins fra strøm forsyning til hk...


MinopiLus

Anbefalte innlegg

Jeg bygger min første PC på 1 års tid, så jeg har mistet litt grepet for å si det slik.

 

Problemet er det at den strøm kontakten (ATXPWR1) som kommer fra strøm forsyningen har bare 20 pins...kontakten på HK er 24 pins...What to do? :S

 

HK: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309453&cks=PRL

kabinett (med strøm forsyning): http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308857&cks=PRL

AMD 64 3500+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Adapteren har ingen praktisk funksjon. Det er bare å plugge 20pin-pluggen inn der den passer (slik at hull i ATX-luggen på hovedkortet blir ledig på ene siden). Selve nøklingen av kontakten er laget idiotsikker slik at den ikke kan settes inn på gal måte. Jeg sitter for øyeblikket og skriver på en PC med PSU med 20pin som er plugget inn i et hovedkort med 24pin kontakt.

 

Når jeg sier at adapteren ikke har noen praktisk funksjon så er det fordi de 4 ekstra pinnene bare er flere punkter å fordele strømmen på. Både adapteren og hovedkortet kobler sammen de pinnene som skal kobles sammen. Dermed blir adapteren overføldig. 80kr + porto rett ut vinduet til ingen nytte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette har vi diskutert flere ganger..

Selv om Simen1 sitter og skriver innlegg på en PC med ATX 1.n kontakt i ett 24-pins HK (ATX 2.0) så betyr ikke det at det er "grei skuring".

Det er nok av tråder på nett som forteller at det ikke alltid er smart..

På noen HK/system går det helt fint.. på andre vil det ikke engang boote..

Jeg ville ikke spart på en slik del.. og kjøper derfor konsekvent PSU'er som støtter både 20-pins og 24-pins HK.

Reprise (fra annen tråd):

Dette er helt feil måte å spare på ved oppgradering, men det er bare min mening om saken.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...