Gå til innhold

forslag til nytt hk


Anbefalte innlegg

Hei skal kjøpe vannkjøling men trenger nytt hk, det gamle duger ikke. Så jeg trenger noen forslag til et nytt hk helst 939 som er greit å bruke til vann og litt enkel klokking. Et hk som jeg kan skru fast blokkene er best. Maskinen brukes ikke til spill.

 

På forhånd takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DFI kortene har vel chipsettet rett under skjermkortet, slik at man kanskje ikke får plass til vanlige kjøleblokker der (kan spesialimporteres).

 

Men ville letet etter ett der chipsettet ikke kommer i konflikt med skjermkortene. Men man må da kanskje lete etter kort som ikke har SLI muligheter.

 

Sjekk om du ser noe til de nye ATI kortene (crossfire). Leste en test og de klokket utrolig bra, selv uten ekstra kjøling, og testen sa at det ikke var hovedkortet som stoppet klokkingen, men andre komponenter. Det kortet hadde også passiv kjøling, noe som tilsier at det er litt kjøligere enn nForce 4 kortene. Les testene som Hardware la ut i går.

Lenke til kommentar

Hadde vel vært bedre med Deluxe utgaven hvis han skal ha vannkjøling av chipsettet. Siden Premium har en spesiell kjøler som også omfatter spenningsregulatorene til CPU. Deluxe har disse separat, og dermed bedre å byttet ut "NB" viften. Hvis man da ikke også skal ha vannkjøling på spenningsregulatorene. Fås spesiallaget på en tysk nettside.

Lenke til kommentar
Hadde vel vært bedre med Deluxe utgaven hvis han skal ha vannkjøling av chipsettet. Siden Premium har en spesiell kjøler som også omfatter spenningsregulatorene til CPU. Deluxe har disse separat, og dermed bedre å byttet ut "NB" viften. Hvis man da ikke også skal ha vannkjøling på spenningsregulatorene. Fås spesiallaget på en tysk nettside.

Er jo ikke noen vits i å bytte til vannkjøling på nb på det premium kortet siden det har heatpipe, regner med at det holder seg kaldt nok, men jeg skal ikke si noe sikkert..

Lenke til kommentar
Hadde vel vært bedre med Deluxe utgaven hvis han skal ha vannkjøling av chipsettet. Siden Premium har en spesiell kjøler som også omfatter spenningsregulatorene til CPU. Deluxe har disse separat, og dermed bedre å byttet ut "NB" viften. Hvis man da ikke også skal ha vannkjøling på spenningsregulatorene. Fås spesiallaget på en tysk nettside.

Er jo ikke noen vits i å bytte til vannkjøling på nb på det premium kortet siden det har heatpipe, regner med at det holder seg kaldt nok, men jeg skal ikke si noe sikkert..

Husk at den heatpipen trenger luft. Selve røret går til kjøleribbene på spennings regulatorene, disse blir kjølt ned av luften som CPU viften dytter ned på CPU og ut på sidene. Når man setter inn vannkjølig forsvinner denne luftstrømmen, og mye av kjøle evnen vil bli borte.

Lenke til kommentar
Husk at den heatpipen trenger luft. Selve røret går til kjøleribbene på spennings regulatorene, disse blir kjølt ned av luften som CPU viften dytter ned på CPU og ut på sidene. Når man setter inn vannkjølig forsvinner denne luftstrømmen, og mye av kjøle evnen vil bli borte.

Akkurat svart jeg så etter :)

 

Skal ikke ha DFI igjen etter noen sære problemer som er oppstått :p

 

Blir vel Delux utgaven nå og vannkjøling på neste lønning da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...