Gå til innhold

Krasj med 9800xt i spill


Merrin79

Anbefalte innlegg

God kveld..

 

Jeg begynner å bli sliten av et problem, jeg ikke kan finne løsningen på nå.

Har søkt igjennom forumet, men finner ikke noe relevant info.

 

Problem :

 

Det som skjer er at litt uti spillene. Det kan gå fra 5 minutt, til 1 1/2 time på det meste.. Så blir skjermen svart, men lyden kan fortsette i loop, eller lyden fortsetter, som om en spiller, eller det blir nesten som å loade et spill på Commodore 64.. Det varierer mellom de 3 lydene når spillet klikker.

Jeg må holde inn boot knappen eller reboot knappen manuelt for at maskina skal restarte. Den rebooter alltså ikke av seg selv. Spillet bare låses/krasjer.

Det er ingen reaksjon whatsoever..

 

Har prøvd mange spill, med mange drivere, og det samme skjer, så det må være en hardware feil. Tror jeg...

Jeg har også prøvd det med fastwrite off, 4x AGP osv..

 

Maskinvare :

 

Asus P4S8X - hovedkort

1024 Mb RAM

Powercolor 9800xt

Chieftec kabinett (360 watt strømforsyning)

 

Dette problemet har vedvart nå i ca 1 1/2 - 2 år, og har formattert hd mange ganger, med mange forskjellige skjermkort-drivere. (så det er ikke en driver feil) Sitter btw med siste Catalyst nå.. (om noen lurte)

Jeg har ikke spilt så mye med maskina. Derfor har problemet vart så lenge uten at jeg har gjort noe med det.

Men nå fikk jeg litt GTA San Andreas "kick", og vil spille det :)

 

Har relativt god kjøling i kabinett. (Kabinett-vifter)

 

Er det flere der ute med samme 9800 problem, eller ligger feilen en annen plass?

 

Takk for alle svar

Endret av merrin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter på et powercolor 9800xt har samme problemet men bare når det er varmt og cpuen er klokket (har låst agp) men tydlig at det har noe å si. Merker det meir i spill som krever meir da må eg klokke ned ellers så låser det seg og lyden går ja. Verste var når sommeren kom i fjor og eg ikke viste om at det var cpu klokkinga da klikka pcen bare eg hadde spilt 2sec

 

men sux da:|

Endret av Loukomalada
Lenke til kommentar
fikk det til jul 2003 (1år 9månda?) er det 2år garanti? måtte du sende det inn også testa di det før du fikk nytt ? eller sendte du det inn å fikk nytt?

 

kjøpte det på komplett ja

Jeg sendte det inn , så gikk det 4-5 dager så fikk jeg nytt . Tror nok de tester først .

 

Husk at når du får retur , skal det være tilsvarende eller bedre - da X700 Pro Yter dårligere enn det du har - må det bli et X800 kort .

 

Ikke dårlig det .....

Lenke til kommentar

Jeg hadde omtrent akkurat det samme problemet som deg, og jeg hadde samme hovedkort som du har (annet skjermkort da). Fant ut at P4S8X fikk utrolig mye kritikk på forskjellige nettsider, og skiftet det ut med et kort fra Abit. Etter dette forsvant problemet fullstendig.

 

Hvis du kjenner noen som har et annet hovedkort liggende så er det jo verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...