Gå til innhold

MSI NEO4 som spiser bios-batteri


v0id

Anbefalte innlegg

Kjøpte for 3 måneder siden ett MSI K8N neo4. Dette fungerte flott en stund, men etter en måned eller noe sånt fikk jeg beskjed om at batteriet var dødt, og bios-instillingene var satt tilbake til standard. Jeg kunne heller ikke lagre instillingene i BIOS.

 

"Det var rart, er batteriet tomt allerede?!" Tenkte jeg. Kjøpte nytt batteri, og tenkte ikke mer over saken. Problemet nå er bare at det samme skjer hver eneste måned. Har nå byttet batteri tre ganger, og det tredje batteriet er nå tomt, igjen.

 

Til å begynne med mister BIOS instillingene sine, men da kan jeg sette de tilbake igjen. Etter hvert går det derimot ikke an å gjøre noen ting som helst i biosen, det blir rett og slett ikke lagret. Dette bedrer seg når jeg bytter batteri, men det kan da ikke være meningen at jeg skal bytte BIOS-batteri en gang i måneden? Har en gammel AMD Athlon 600 som sikkert er 6 år gammel, og der har jeg enda til gode å bytte batteriet.

 

Vurderer å sende inn kortet til service, men tenkte først jeg skulle høre om noen har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...