Gå til innhold

Denne tven noe bra?


Jabbala

Anbefalte innlegg

Hei. Min mor ble hekta på flat skjerm tv her om dagen.... Flott tenkte jeg, men så skulle hun ha en som ikke var så dyr :p. Dermed fant jeg frem til denne skjermen. Specs på den er velt helt greie? Har lite peiling på LCD teknologien, men sammenlignet med en del annet virker denne grei i mine øyne.. Det jeg ble litt skeptisk til var merket som heter "Viewpia", dette har jeg aldri hørt om å det høres ut som noe rart som kommer fra Russland :p...

 

Er dette en bra skjerm? Eller, er den grei nok til å se film og nyhetene på? Og får man noe bedre til rundt 10.000,-?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Min mor ble hekta på flat skjerm tv her om dagen.... Flott tenkte jeg, men så skulle hun ha en som ikke var så dyr :p. Dermed fant jeg frem til denne skjermen. Specs på den er velt helt greie? Har lite peiling på LCD teknologien, men sammenlignet med en del annet virker denne grei i mine øyne.. Det jeg ble litt skeptisk til var merket som heter "Viewpia", dette har jeg aldri hørt om å det høres ut som noe rart som kommer fra Russland :p...

 

Er dette en bra skjerm? Eller, er den grei nok til å se film og nyhetene på? Og får man noe bedre til rundt 10.000,-?

 

Takker for svar :)

Det er en meget god skjerm som det godt skal gjøres å finne bedre til den prisen.

Lenke til kommentar

Viewpia er hollandsk, men panelet er fra LG-Philips i Korea og er det samme som står i toppmodellene til LG og Philips (evt. minus LED-baklys)

 

Har hatt 37-tommeren til Viewpia i stua en måneds tid og er godt fornøyd. Skal du bruke den sammen med satelitt-mottager, digital kabel-TV og/eller DVD og PC anbefaler jeg den varmt.

 

Skal du bruke den til bakkesendte analog-sendinger, viser det at bildebehandlingen ikke er like avansert som de (langt) dyrere konkurrentene. Dessuten har de gjort det jeg vil kalle en design-feil i håndteringen i anamorfe 16x9 PAL sendinger. Da blir det en svart stripe øverst nederst og høyde-breddeforhold er feil (flattrykt). Dette visstnok for å gi plass til teksting, men de har innsett selv at dette var et feilvalg og det skal være firmware-oppdatering på gang.

 

Jeg bruker den sammen med UPC-digital, DVD og HTPC, så jeg rammes ikke av feilen, så jeg er storfornøyd. Med HDTV-matriale fra PC'en bilr det virkelig et gromt bilde.

 

Selvfølgelig gjelder de samme systembegrensninger som andre LCD-TVer har: svartnivå og betraktningsvinkel er ikke like bra som de bedre plasma-TVene, dog ikke verre enn andre LCD-TVer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...