Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling av Trådløst PCI kort?


Anbefalte innlegg

Noen som hvet om et bra trådløst nettverkskort (PCI)?

Må ikke være for dyrt og ikke billig dritt.

 

Har tenkt å koble meg til naboenes trådløse forbindelse fordi de er usikret, garantert. Har noen anbefaling til antenne eller bør jeg bruke pringlesboks metoden?

 

Takker for alle svar som kommer :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt å koble meg til naboenes trådløse forbindelse fordi de er usikret, garantert. Har noen anbefaling til antenne eller bør jeg bruke pringlesboks metoden?

Det er jammen meg det frekkeste. Ikke nok med at du forventer anbefalinger til utstyr, så har du tenkt å misbruke naboens usikrede linje. Jeg er lei av sånne folk som deg som forsøpler dette forumet.

Lenke til kommentar

Vel, du skal ha for at du sier direkte hva du skal gjøre. Men som de over sier, er det ikke godt naboskap å snylte. Hvorfor ikke prate litt med naboen, kan jo være han er grei og lar deg koble til om han ikke bruker linja så mye. Kanskje du kan hjelpe han å sikre den, om du vet hvordan, så blir dere eventuelt bare to som bruker den.

Lenke til kommentar

Hadde jo liksom bare tenkt å tulle med naboen, men noen her er alvorlig seriøse.

Har liksom ikke tenkt å misbruke noe som helst og forresten så har jeg sagt for lenge si at han må sikre det trådløse nettverket sitt.

Tilbake til spørsmålet, anbefaling til trådløst nettverkskort?

SMC eller 3Com?

Endret av regeli
Lenke til kommentar

har selv testa:

pringels(veldig dårlig) ca 8-10db

cantenna litt bedre og lettere og lage. ca 10db

 

funker fint til testing men ikke til permanent link, men har vær gang endt opp med ferdig laget antenne når jeg skal bruke linken til noe.

grunn til det er :

dem ser bedre fysisk, dem er vanntette. og er enklere og feste på veggen.

Lenke til kommentar
hvis du skal snylte fra naboen ligg unna: SMC,3Com, ikke dwl-510(andre fra dlink er bedre men ikke akuratt den)

det som er viktig er at chipsete er "Atheros" full liste her men se opp for og få rett versjon av kort.

antenne funker den her veldig bra.

og kabel her kablen som passer til pci kort og til den antenna

Hvorfor er det så viktig med atheros chipsett? Er det ikke viktigere at du har mulighet for ekstern antenne?

 

 

 

 

Til trådstarter:

Særlig jeg tror på at du skal kjøpe både kort og antenne bare for å "tulle" med naboen din. En laks eller to på en practical joke høres ikke mye sannsynlig ut :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...