Gå til innhold

Nokia 6600 med ødelagt minne/bug på minnet?


ThomasWH

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har en Nokia 6600, kjøpt i Desember 2003 (julegave fra meg!) og følgende problemer har nettop dukket opp:

 

* Den har for lite minne til å gjøre noe som helst.

* Man kan lese meldinger, men ikke slette de eller svare på de.

* Man kan ikke skrive nye meldinger.

* Man KAN ringe med den, og motta samtaler

* Man kan IKKE lese loggen

* Umulig å kommunisere med PC via bluetooth / infrarød

 

Mobilen er innenfor 2 års garantien. Hun skal få den fikset, men vil ha backup av alt på den først. Dette viser ser umulig da eneste melding som kommer opp på skjermen via tikombling med bluetooth er "fullt minne", som en feilbeskjed. Og med stappet fullt minne går det jo ikke an å gjøre noe. Da må man slette noe. Men i følge mobilen har den for lite minne TIL å slette noe. Den ber om at data slettes for at det skal være mulig å slette data. Selvmotsigende? Ja? Idiotisk.. Dette er muligens hardware relatert, men mest sannsynlig et software problem. Hva sier der? Mobilen fkk ny firmware en gang i 2004, pga. småting. Men ingen problemer denne har hatt kan sammenlignes med disse!

 

Noen som vet hva som kan være galt her? 6600 er en svært populær telefon, så noen må ha hatt de samme problemene!

 

Mvh.

Thomas og Vivi

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh slike problemer er frustrerende..

 

Men, er det slik å forstå at det er minne på selve telefonen og ikke minnekortet du mener?

 

Du har sikkert prøvd det meste, mn har du prøvd å resette telefonen. Da vil du bare miste enkelte innstillinger, dog iriterende, mn skule det hjelpe er de jo bra.

 

Du kan jo førts skru telefonen av. Når du skrur den på igjen åpner du ingen programmer. Gå bare rett inn til noe du kan tenke deg å slette. f.eks meldinger. Ikke les dem, bare slett.

 

Har du prøvd å slette filer gjenom Nokia Phone Browser, det kan muligens funke.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Kjæresten min har en Nokia 6600, kjøpt i Desember 2003 (julegave fra meg!) og følgende problemer har nettop dukket opp:

 

* Den har for lite minne til å gjøre noe som helst.

* Man kan lese meldinger, men ikke slette de eller svare på de.

* Man kan ikke skrive nye meldinger.

* Man KAN ringe med den, og motta samtaler

* Man kan IKKE lese loggen

* Umulig å kommunisere med PC via bluetooth / infrarød

 

Mobilen er innenfor 2 års garantien. Hun skal få den fikset, men vil ha backup av alt på den først. Dette viser ser umulig da eneste melding som kommer opp på skjermen via tikombling med bluetooth er "fullt minne", som en feilbeskjed. Og med stappet fullt minne går det jo ikke an å gjøre noe. Da må man slette noe. Men i følge mobilen har den for lite minne TIL å slette noe. Den ber om at data slettes for at det skal være mulig å slette data. Selvmotsigende? Ja? Idiotisk.. Dette er muligens hardware relatert, men mest sannsynlig et software problem. Hva sier der? Mobilen fkk ny firmware en gang i 2004, pga. småting. Men ingen problemer denne har hatt kan sammenlignes med disse!

 

Noen som vet hva som kan være galt her? 6600 er en svært populær telefon, så noen må ha hatt de samme problemene!

 

Mvh.

Thomas og Vivi

Ja, da er minnet fullt og den må formateres eller flashes. Formatere den selv enkelt slik :yes:

Hold nede * og 3 og grønn tasten samtidig når du slår på mobilen eller tast inn *#7370# :thumbup:

Endret av EXIDE
Lenke til kommentar

Wow, først og fremst vil jeg bare si at det var fantastisk å faktisk få svar på dette innlegget!

 

Men problemene er nok verre enn dere tror. Det er faktisk umulig å gjøre noe som helst fornuftig på telefonnen. Ting lar seg rett og slett IKKE slette. Og kjæresten min vil helst ikke formatere den, da hun ikke vil miste sms meldingene som ligger på telefonen.

 

Den SW som ble flashet sist hos Commit i Sandvika (Club Nokia forhandler) er versjon 4.x (husker ikke nøyaktig). Hva heter nyeste versjon? Og mister man aldri data når man flasher inn SW? Sist mistet hun ikke noe og var storfornøyd, men da hadde hun også backup av hele telefonen på PC'en, noe som IKKE lar seg gjøre nå.

 

En liten kommentar om telefonen jeg hørte i dag: I de siste dagene det faktisk GIKK an å slette noe fra telefonen, så ble det MINDRE plass for hver ting man slettet. Ganske ulogisk, men sant! :(

 

Håper på en ny runde med fornuftige svar nå! Synd at en julegave til 5000 kroner vare skulle vare i 1 år og 8 måneder! :(

 

Mvh.

Thomas

Lenke til kommentar
Wow, først og fremst vil jeg bare si at det var fantastisk å faktisk få svar på dette innlegget!

 

Men problemene er nok verre enn dere tror. Det er faktisk umulig å gjøre noe som helst fornuftig på telefonnen. Ting lar seg rett og slett IKKE slette. Og kjæresten min vil helst ikke formatere den, da hun ikke vil miste sms meldingene som ligger på telefonen.

 

Den SW som ble flashet sist hos Commit i Sandvika (Club Nokia forhandler) er versjon 4.x (husker ikke nøyaktig). Hva heter nyeste versjon? Og mister man aldri data når man flasher inn SW? Sist mistet hun ikke noe og var storfornøyd, men da hadde hun også backup av hele telefonen på PC'en, noe som IKKE lar seg gjøre nå.

 

En liten kommentar om telefonen jeg hørte i dag: I de siste dagene det faktisk GIKK an å slette noe fra telefonen, så ble det MINDRE plass for hver ting man slettet. Ganske ulogisk, men sant! :(

 

Håper på en ny runde med fornuftige svar nå! Synd at en julegave til 5000 kroner vare skulle vare i 1 år og 8 måneder! :(

 

Mvh.

Thomas

Hei

 

Kjøp en minnekortleser for å øverføre ting fra minnekortet over til pc.Formater deretter minnekortet.Gå deretter inn på "ny melding">velg>innstillinger>bla deg til "annet",skift til "minnekort" som meldingsminne og da vil sms som ligger i mapper flyttes over til minnekort og da kan du formatere telefon eller lever den til SW oppdatering.Jeg vil anbefale å flytte sms meldingene til "Mine mapper" først,før du bytter meldingsminne.Det har jeg gjort

Lenke til kommentar

jeg hadde samme problemene på min, jeg ble nødt til ta en hard reset på den.

 

Dro det også ut i det lengste fordi det var sms der som jeg ville ta vare på. Men fant desverre aldri noen løsning på det.

 

Men det du hvertfall må gjøre etter at du har fikset problemene på den er sette opp at innboksen skal ligge på minnekortet og ikke i telefonminnet. Også viktig når man installerer programmer/themes osv på den at det legges på minnekortet, og ikke i det veldig begrensede telefonminnet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...