mackmera Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Hei. Har en USB 300 GB maxtor... Den var fat 32 , så konverterte jeg den til NTFS. Lurer nå på om det er mulig å konvertere eller formatere den tilbake til Fat32? har prøvd i Windows diskbehandling men det går ikke. Har prøvd med Patition magic der får ejg feil melding, kansje pga at det usb disk... Har prøvd med den convert x: F:fat32 eller hva det var ikke fikk det ikke til... Er dette mulig? Er det eit godt programm jeg kan laste ned og fikse det med eller noe?`
Pengu Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Convert virker bare fra FAT/FAT32 til NTFS. Partition Magic kan konvertere tilbake til FAT32. Bare for å ha sagt det, du bør ha backup av disken før du begynner i tilfelle konverteringen feiler.
mackmera Skrevet 25. september 2005 Forfatter Skrevet 25. september 2005 sitter i partition magic no og får ikke mulighet til og convertere eller formatere den til fat32, har ikke noe på den, den er tom eg er partisjonert til NTFS.. Har prøvd å fjerne den og opprette den som fat32 og ender med feil melding da... hmm
jvc1986 Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Litt snodig at du får en feilmelding da FAT32 skal kunne takle opp til 4 TB disker, prøvd i Win2000??
mackmera Skrevet 25. september 2005 Forfatter Skrevet 25. september 2005 Ja d e snodig! Men d står her at det skal takle 2 tb http://en.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table Men altså det er noe i gjer gale i Partition magic eller den jeg har kansje, det er 7.0 pro... hmm, aner ikke altså...
Pengu Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 (endret) Windows XPs Disk Management (Diskbehandling) tillater deg ikke å lage FAT32-partisjoner størren enn 32 GB. Partition Magic 8 (om dette også gjelder 7.0 vet jeg ikke) skal i hvertfall i flg. spesifikasjonen kunne konvertere begge veier mellom FAT/FAT32/NTFS. Det står videre at maks partisjonsstørrelse er 300 GB og at den ikke må være over 90% full. Endret 25. september 2005 av Pengu
M_Mickey Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Hadde samme problemet selv første gang jeg gikk over 200GB. Idiotisk at Partition Magic 8 ikke vil håndtere store fat32 disker. Skjønner ikke hvorfor de har lagt inn denne begrensningen. Her er det du leter etter: http://www.iodata.com/usa/products/AVLP2_Setup.php#FAT32 Lager en stor Fat32 partisjon av hele disken, nydelig lite gratisprogram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå