Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bærbar finner ikke Linksys WRT54GS

Gef

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har en Acer TravelMate 4602 med et Intel Pro Wireless 2200BG Network Connection kort som ikke klarer å finne noe trådløst nettverk. Har satt opp Linksys WRT54GS og plugget i ledninger fra routeren og andre PC'er. Den bærbare maskinen her hjemme er den eneste som skal kjøre trådløst, men det viser seg å ikke være så lett å få til.

Da jeg hadde med den bærbare på skolen for noen dager siden, prøvde jeg å søke etter trådløst nettverk, men pc'en fant heller da ikke noe. Saken er den at skolen kjører kun trådløst over hele bygget, hundrevis av elever bruker det daglig. Jeg finner altså ingen nettverk med min maskin, hva er galt?

Endret av Gef
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Spørs om det kortet er helt i form. Prøv først med ny driver, det kan hjelpe.

Har helt ny driver til det trådløse nettverkskortet og har oppgradert firmware til den trådløse routeren.

Skrevet

Bare for å ta det første først, og bli ferdig med det åpenbare spørsmålet :) Du har husket å aktivere det trådløse nettverkskortet?

Ellers så kan du prøve følgende:

*Reinstaller kortet. Gå til enhetsbehandling,avinstaller WLAN-kortet og reboot så maskinen oppdager det igjen.

*Pass på at du bruker Windows sine innstillinger for å styre trådløst nettverk.

*Skru av all sikkerhet på routeren. Ta gjerne en reset så du er sikker på at det ikke finnes noen som helst innstillinger i routeren som kan ødelegge.

*Prøv å kjøre en reset på TCP/IP på maskinen (Startmeny, kjør, skriv inn kommandoen netsh int ip reset c:\resetlog.txt

*Til slutt, finn en kamerat med laptop som også har WLAN og se om dere får satt opp en ad-hoc forbindelse.

Dersom ingen av delene fungerer, kjør en full re-installasjon på maskinen og ring FJ support.

Skrevet (endret)

Det går ikke å avinstallere kortet. Jeg prøver, restarter maskinen, når jeg kommer inn i windows viser det vanlige ikonet for trådløs tilkobling nede på oppgavelinjen til høyre. Det ser ut som om maskinen min bruker windows drivere og legger inn kortet selv.

Hver gang jeg avinstallerer det trådløse nettverkskortet, lager maskinen en ny nettverkstilkobling som den nå kaller "trådløs nettverkstilkobling 5" siden det er den femte gangen jeg har avinstallert.

Hjelp? :no:

Endret av Gef
Skrevet (endret)

*Fikk lastet inn en eldre versjon av nettverkskortet

*Hvor sjekker jeg at windows bruker sine instillinger?

*All sikkerhet er skrudd av og routeren er resetta

*Har kjørt reset på TCP/IP

Nettverkskortet finner fremdeles ingen nettverk.

Skal prøve med en kompiss sin laptop, men det blir nok ikke i dag.

btw. Den trådløse tilkoblingen er aktivert

Endret av Gef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...