Gå til innhold

Hovedkortet(?) piper ved oppstart

zlurv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om det er hovedkortet, som piper ved oppstart.

Pcen er litt gammel, så jeg lurer på: Går det an og skru av den irriterende lyden? :dontgetit:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åpne pc, let frem høyttaler som normalt sitter under harddisken, følg ledningen til hovedkortet, napp ut ledningen fra hovedkortet... Evt fjern høyttaleren og for å få 50gram mindre vekt å bære på når du skal flytte maskinen...

Skrevet

Når maskinen piper under oppstart er det normalt feilmelding den kommer med.

Hva slags piping er det? Slå opp i manualen for å se hva det kan være.

Har du kastet manualen, er den sikkert mulig å oppdrive på nettet.

Skrevet (endret)

det er liksom bare "pip,pip,pip,osv." Når den starter opp. og når den Jobber. ikke noe feilmelding.

Angående høyttaler, det høres ut som om det er fra bak hovedkortet, helt bakerst.. :ermm:

Endret av zlurv
Skrevet
det er liksom bare "pip,pip,pip,osv." Når den starter opp. og når den Jobber. ikke noe feilmelding

skjønte ikke helt de setningene der.. omformuler og forklar litt mer detaljert?!

Skrevet
Den piper konstant når den starter opp, og når den jobber, Har ikke merket ved feilmelding.. hvis du skjønner smile2.gif

ah...ok ja da skjønner jeg at det kan bli irriterende...

Det vi mente tidligere her var at, det at den i det hele tatt piper kan være feilmeldingen..

Nye 'Hovedkort har det slik at den piper et visst antall ganger vis det er en feil.

Men vis den piper nesten hele tiden etter at du har kommet inn i windows å slikt så høres det ikke ut osm en feilmelding...bare røsk ut speakeren så slipper du i værtfall å høre pipingen...

Har du sjekket om en tast kanskje sitter fast på tastaturet ditt?? vis man holder inne en knapp under oppstart så vil pc`en begynne og pipe pga knappen blir trykket inn for mange ganger..

Skrevet

Dette er sikkert en long-shot, men kan det være harddisken? Hvor gammel er maskina? Hva slags HK, cpu (etc etc) har du?

Dess mer info, dess lettere å svare..

Skrevet (endret)

Det hjalp ikke... :/ (det er en itell pentium 3, Maskinen er vel 5-6år tror jeg, harddisken skal være fin den, for han jeg fikk den av kjøpte den ny, og den hadde alltid vært sånn)

Endret av zlurv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...