Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Sierra 89 mod. Rar tomgang


H2H

Anbefalte innlegg

Ok...

Har akuratt FÅTT en Ford Sierra 89 mod.

Legger nå merke til at tomgangen er noe merkverdig... Tråkker jeg litt på gassen å slipper den går turtallet ALT for langt ned slik at den nesten kveles... Er motoren varm og itillegg i fart så hender det at den kveles helt! Utrolig irriterende å sitte med en fot på Gasspedalen hele tiden!

 

Noen som har et expert råd? Mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker ikke som det var helt samme problemet... Biln går normal tomgang etter at den har stabilisert seg... For å repetere meg selv litt, så går turtallet for langt ned når jeg slipper gasspedalen... Den går så opp litt og til slutt stabiliserer seg på vanlig tomgang....

 

forslag?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mulig svar på problemet:

Batteriet var så godt som tørt... dvs ødelagt... Kjøper nytt mandag, så skal vi se om det hjelper!

 

Edit:

Biln lader heller ikke... så Dynamoen er sikkert også Gone...

Har hatt samme problemer som deg. Soter også og gikk dårlig på tomgang. Fikk byttet tennplugger og kabler, renset tomgangs regulatoren. Byttet også bensinpumpe da den sang på siste vers.

 

Nå fungere den ok, danser litt på tomgang pga at tomggansventilen er gåen tror jeg.

 

Fikk også vite av en annen at pc-hettene va slitne som kanskje gjorde at den sotet. Ellers må det være for lite tilskudd med luft!!

 

Nå lader ikke dynamoen og batteriet var utladet for en stund tilbake. Må sjekke det nærmere imorgen siden ladelampa lyser...

 

Hentet bilen ned fra birkeland. Fylte på 10l siden tanken var tom. da vi kom hjem og tappet tanken pga pumpeskifte og da var det ca 3,5l igjen på tanken. Veldig rart da den skal bruke ca 0,70 på mila og det er tre mil derfra og hjem.

 

Nå vet jeg ikke når bilene kom med check engine lampa. Det gjør ting litt vanskligere når en skal feilsøke.

Lenke til kommentar

Ikke Dynamoen eller batteriet som er problemet...

Renset også tomgangsventilen det hjalp litt... lurer på om den er Dead... mulig er slangen som går fra filteret til intaket på motoren også lekk. Stikker på den lokale Knoksern og ser etter deler Lørdag...

Lenke til kommentar

Huff, nå tok den kvelden nå igjen. Byttet returrøret ikveld. Fyrte den opp og den fusket og kvelte seg tilslutt. Virker som den drukner i bensin. Soter gjør den også.

 

Fusket mye ved gasspådrag.....

 

Prøve alle kablene og de ga gnist, men det var heller litt dårlig der. Pluggene hadde også sotet ned og var blaute. tok og børstet de med stålbørste og satte det sammen ihjen. fen fyrte opp med en gang men fusket fremdeles, kvelte seg igjen (dør sakte ut på tomgang). Og så slo den seg vrang igjen og ville ikee starte.

 

Igår gikk den greit nok, lite tegn til fusking!! og jo, ladelapma slukket ved turtall men lyste ellers hele tiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...