Gå til innhold

denon avr 2106, 4 stativhøytalere


oandre

Anbefalte innlegg

heihei

skal begynne å skifte ut alle komponentene i den gamle hjemmekinoen min(pro logic).

det første som blir byttet ut er forsterkeren å frontene.

regner med å fullføre innkjøpet i løpet av neste år.

er bare 16 år å går på skole, så penger er det ikke så mye av.

anlegget skal først og fremst brukes til film, men skal også brukes til en del musikk(tecno, rock, listepop osv...altså musikk med trøkk)

liker action å skrekk filmer

har gjemt bort tanken med å kjøpe cv, siden rommet mitt er for lite for slike store høytalere.

skal kjøpe denon avr-2106 å fire stativhøytalere.

har kikket litt på dali consept å blue serien(fin pris)

trenger ikke så mye bass i første omgang, skal kjøpe sub etterhvert.

skal front å bakhøytalere være like store, eller kan jeg for eksempel ha dali blue 2002 som front å dali blue 1001 bak?.

er det ikke en fordel å ha like høytalere?

skal kjøpe senter i samme serie som resten.

er det lurt å kjøpe en del om gangen, eller spare å kjøpe alt samtidig?

 

har ikke mulighet å høre på høytalerne, så derfor spør jeg dere om hjelp om hva jeg skal velge.

kom gjerne med andre forslag som passer min film å musikk smak cool.gif

 

har lagt ut et bilde av rommet mitt, rommet anlegget skal stå på er bare på 9m2.

er det mulig i det store hele å hjemmekino på et så lite rom?

post-197-1127492616_thumb.jpg

Endret av oandre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er fullt mulig ja. :) men du får jo selvsagt ikke helt optimal plassering av høyttalere osv. høyttalerne bør jo som oftest stå gjerne en rundt en halvmeter ut fra sidevegg og bakvegg. varierer litt etter høyttalere.

 

hvor mye penger har du tenkt å bruke på det her? de selger forresten noen veldig billige stativer på www.surround.no, 490,- pr par. + 90,- porto..

Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke å få tråden din off topic, men er du helt sikker på at du egentlig bør kjøpe surroundanlegg? Tenk nøye over hva du kommer til å bruke anlegget til samt hvor viktig det er å ha god lyd til disse forskjellige tingene. Jeg vil gjette på at det aller meste av tiden vil gå til å høre på musikk, og når du ser på film vil du med ditt rom og ditt eventuelle surroundoppsett ikke få fantastisk mye ut av det uansett.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg heller sett meg om etter et solid, brukt stereoanlegg (om jeg antar at du kan bruke ca 13000,- totalt kan du ende opp med et meget bra stereoanlegg om du er villig til å lete, vente litt og kjøpe på bruktmarkeder, her finnes det enormt mye penger å spare!). Du vil da ende opp med et anlegg som spiller pent, har lyd nok i massevis og du vil få vanvittig mye moro når du ser på film. En kan fint få herlige filmopplevelser også uten å ha spesielt mange høytallere, lydkvalitet er ekstremt viktig.

Lenke til kommentar

ok, et par forsterkere du kan se på da:

 

Marantz SR4500

Yamaha RX-V657

 

også var det en pioneer forsterker som fikk så mye skryt i siste lyd og bilde.. har ikke bladet her forran meg men lurer på om det var denne?

 

bor du i nærheten av svenske grensa? kan gjøre noen gode kupp på billige høyttalere fra fyndborsen.se f.eks.

 

edit: forsåvidt enig med thomasr, man får mest for penga hvis man satser på stereo. ;) men det kommer jo an på hva man prioriterer!

Endret av someday.
Lenke til kommentar

bor i hammerfest, et stykke ifra svenskegrensa :p

trudde det var dårlig med bassreflekshøytalere i et så lite rom.

hvis du sier det går greit med bassrefleksporten forran, så går jeg får det.

likte den yamahaen, har ikke forgjengeren vunnet en del priser?

har lest noen brae omtaler om denon avr 2106 også.

har kikket litt på PSB IMAGE B25, tenkte å ha de som fronter, er det bra trøkk i disse?

Lenke til kommentar
bor i hammerfest, et stykke ifra svenskegrensa :p

trudde det var dårlig med bassreflekshøytalere i et så lite rom.

hvis du sier det går greit med bassrefleksporten forran, så går jeg får det.

likte den yamahaen, har ikke forgjengeren vunnet en del priser?

har lest noen brae omtaler om denon avr 2106 også.

har kikket litt på PSB IMAGE B25, tenkte å ha de som fronter, er det bra trøkk i disse?

bassrefleks går bra det, grunnen til at jeg ville valgt noen med bassport forran er at de kan som regel stå nærmere bakveggen iforhold til en høyttaler med bassporten bak. og i et så lite rom som ditt så vil vel det være kjekt. ;) men som sagt, ikke la kun det avgjøre hvilke høyttalere du velger.

 

ikke hørt de psb'ene men de har høstet endel skryt så tror nok det er et godt valg.

du kan jo lese litt her og her. :)

 

når det gjelder forsterker så ble det teste 6 surroundrecievere i din prisklasse i forrige lyd & bilde. Yamaha rx-v657 ble kåret til best lyd mens pioneer vsx-915 ble testvinneren pga av at den var 1500,- billigere enn yamaha'n samt at den selvsagt var jevnt over veldig god.

Lenke til kommentar
datt over en kar som skal selge harman kardon avr 230 å harman kardon dvd22 til 3000 kr.

er dette verdt prisen?

bedre en denon avr 2106?

absolutt verdt prisen ja! oslo hificenter tar 6000,- for de samme komponentene, og da er det tilbud. :wee:

 

slå til sier nå jeg, vanskelig og finne mere for penga. H/K er strømsterke saker som gir deg godt med trøkk og tyngde i bassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...