Gå til innhold

kan det være en feil med mitt gf 7800GT ?


jaegarn

Anbefalte innlegg

har nå også prøvd å spille det i counter-strike: source. IKKE BRA :( ligger på 30 fps i 800 x 600.. har enda ikke lagt inn nye drivere. sender inn pcn til tweaking på mandagen eller tirsdagen :no:

Det kan vel ha noe å si med nettilkoblingen.. Over 5000 3dmarks i 05 (selv om det er lite for ditt kort) burde uansett gi deg mer enn 30fps i CSS .

 

Hvis det ikke er nett, så er det noe veldig galt et sted. Får kortet nok strøm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

hallo igjen.

 

etter å ha snakket med de på datasenteret kunne jeg også høre at det var en minimal sjanse for inkompabilitet.. men jeg syns dette er litt rart, for vi lever i 2005 og da er vel komponenter nokså kurrante nå til dags til å ikke være kompatible med andre? eller? vær så snill svar, har en anelse av at de prøver å snylte litt på meg der inne... (har opplevd det før)

 

edit oppsettet mitt står jo i sign. les og gjør dere opp med en mening vær så snill :)

Endret av jaegarn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I første omgang, sjekk at du:

 

a) har nyeste originale forceware drivere til hovedkortet

b) Har nyeste originale nvidia driver til skjermkortet

 

begge finner du her:

http://nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

 

Da har du dekket basics. Om du fremdeles har dårlig ytelse, så bør vi sjekke BIOS instillinger for å se om du har på noe helt på trynet. Evt. kan du sette BIOS instillinger til default (obs obs, alt du gjør i BIOS er på eget annsvar).

 

-Stigma

Lenke til kommentar
I første omgang, sjekk at du:

 

a) har nyeste originale forceware drivere til hovedkortet

b) Har nyeste originale nvidia driver til skjermkortet

 

begge finner du her:

http://nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

 

Da har du dekket basics. Om du fremdeles har dårlig ytelse, så bør vi sjekke BIOS instillinger for å se om du har på noe helt på trynet. Evt. kan du sette BIOS instillinger til default (obs obs, alt du gjør i BIOS er på eget annsvar).

 

-Stigma

5068965[/snapback]

 

ugg, BIOS ja, liker meg ikke noe spes der :tease:

 

nå la jeg akkurat inn nye chipset og forceware drivere (30.10.05) og nå fikk jeg enda litt mer rare tall i 3dmark05: 5678 :!: selvfølgelig vet jeg at man ikke skal gå ut ifra disse tallene da jeg selv opplevde at etter jeg la inn nye chipset- og forceware-drivere at ytelsen ble en god del bedre i Quake 4. men det jeg lurer på nå er: hvorfor disse talla i 3dmark? bør det ikke være rundt 7000? :!:

 

takker forøvrig til alle som har svart :yes:

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg vet hva problemet ditt er. Har sett noe lignende selv, da bror min sitt 6600gt kun fikk 5000 3dmark03 (mot normalt 9000). Etter litt frem og tilbake på nettet fant jeg ut at det var strømforsyningen som på en eller annen måte gav feil spenning til skjermkortet, som dermed ikke fikk nok strøm. Jeg husker ikke detaljene, men du kan vertfall prøve å skifte strømforsyning (låne av en kamerat kanskje??) å se om det løser problemet... Uansett, lykke til:)

Lenke til kommentar
Jaegarn, kan du sjekke properties på "min datamaskin" og se at antall Gigahertz på CPUen din er riktig? Feil instillinger i BIOS kan kjøre den på feil multiplier = CPU kjører på f.eks. 80 eller 60% kapasitet.

 

-Stigma

5080709[/snapback]

 

"AMD Athlon 64 Processor 3500+ 2.21 Ghz, 1,00 GB RAM. Fysisk adresseutvidelse"

 

Tror kanskje jeg vet hva problemet ditt er. Har sett noe lignende selv, da bror min sitt 6600gt kun fikk 5000 3dmark03 (mot normalt 9000). Etter litt frem og tilbake på nettet fant jeg ut at det var strømforsyningen som på en eller annen måte gav feil spenning til skjermkortet, som dermed ikke fikk nok strøm. Jeg husker ikke detaljene, men du kan vertfall prøve å skifte strømforsyning (låne av en kamerat kanskje??) å se om det løser problemet... Uansett, lykke til:)

5080709[/snapback]

 

det som er så rart er at mitt gamle kort, et radeon x600 pro 256mb, hadde det akkurat samme problemet (fikk 1200 marks i 3dmark05, og en masse fps drop i cs.1.6!) og det er jo et kort som ikke akkurat er så veldig krevende :hmm:

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg vet hva problemet ditt er. Har sett noe lignende selv, da bror min sitt 6600gt kun fikk 5000 3dmark03 (mot normalt 9000). Etter litt frem og tilbake på nettet fant jeg ut at det var strømforsyningen som på en eller annen måte gav feil spenning til skjermkortet, som dermed ikke fikk nok strøm. Jeg husker ikke detaljene, men du kan vertfall prøve å skifte strømforsyning (låne av en kamerat kanskje??) å se om det løser problemet... Uansett, lykke til:)

5080709[/snapback]

 

det som er så rart er at mitt gamle kort, et radeon x600 pro 256mb, hadde det akkurat samme problemet (fikk 1200 marks i 3dmark05, og en masse fps drop i cs.1.6!) og det er jo et kort som ikke akkurat er så veldig krevende :hmm:

5080882[/snapback]

 

Leste en plass om hvorfor dette skjer hva jeg kunne gjør for å fikse det osv. men for meg var det lettest og bare bytte min med broderns PSU siden mitt skjermkort er langt i fra så strømkrevende (9600pro). Da ble alt fikset! Prøv det du og, så slipper du kanskje å sende inn kortet igjen!

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg vet hva problemet ditt er. Har sett noe lignende selv, da bror min sitt 6600gt kun fikk 5000 3dmark03 (mot normalt 9000). Etter litt frem og tilbake på nettet fant jeg ut at det var strømforsyningen som på en eller annen måte gav feil spenning til skjermkortet, som dermed ikke fikk nok strøm. Jeg husker ikke detaljene, men du kan vertfall prøve å skifte strømforsyning (låne av en kamerat kanskje??) å se om det løser problemet... Uansett, lykke til:)

5080709[/snapback]

 

det som er så rart er at mitt gamle kort, et radeon x600 pro 256mb, hadde det akkurat samme problemet (fikk 1200 marks i 3dmark05, og en masse fps drop i cs.1.6!) og det er jo et kort som ikke akkurat er så veldig krevende :hmm:

5080882[/snapback]

 

Leste en plass om hvorfor dette skjer hva jeg kunne gjør for å fikse det osv. men for meg var det lettest og bare bytte min med broderns PSU siden mitt skjermkort er langt i fra så strømkrevende (9600pro). Da ble alt fikset! Prøv det du og, så slipper du kanskje å sende inn kortet igjen!

5081942[/snapback]

 

 

men jeg har ingen å bytte med :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...