Gå til innhold

MSCONFIG gjenopprettes til default ved oppstart.

wil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. var hos foreldrene til faren min i går kveld for å se om jeg fikk sjikk på pc`en deres. Gjorde ting i tur og orden, Oppdaterte Norton, Windows, Ad-aware og sånn. Dette gikk til synelatende fint. Ikke noe særlig problemer. Avinstallerte og oppdaterte til den nyeste Nvidia driveren og det funka også fint. Så avinstallerte jeg NIS 2004 og installerte 2005 istede. Gikk fint. MEN, jeg tenkte å stikke innom msconfig for å se om jeg fant noe greier som jeg kunne slå av. Jada, det var endel ting der som jeg kunne slå av. Gjorde nettopp dette. Slo av noen programmer og tjenester under oppstart. Fikk så beskjed om å restarte og gjør dette. Tror at alt er i sin kjønneste orden, men nei. MSCONFIG har gjenoppretta seg til default når jeg restarta maskina av en eller annen grunn. Prøvde dette mange ganger, men samme greiene hver gang.

Ad-aware fant ikke noe spyware og Norton fant ikke noe virus. Faren sa at maskina restarta, men det problemet ser heldigvis ut til å være løst.

Men jeg liker å ha kontroll på pc`en og slå av programmer som jeg selv vil under Oppstart.

Noen som vet hva det kan være?

til informasjon kan jeg si at den aktuelle maskina kjører Windows XP Home Nor+Sp2. Oppdatert og alt.

Håper på mange svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe direkte svar på hvorfor dette skjer eller hva som gjør det, men siden du (som meg) ønsker å ha noenlunde kontroll på hva som starter/kjører, kan jeg anbefale programmet Autoruns. Dette programmet går lenger enn MSCONFIG og viser (nesten) alt som kjører.

Skrevet

Høres nesten ut som systemet har gjenopprettet seg selv etter en oppstartsfeil...

Bruker selv aldri msconfig til oppstartsinnstillinger, bare til diagnose. Det faktum at du ikke kan fjerne noe der, bare "deaktivere" gjør meg uhyre nervøs.

RegSupreme/JV16 Power Tools fjerner oppstartselementer for godt (men tar backups og).

Tror at alt er i sin kjønneste orden, men nei

:hmm::hmm::hmm:

Skrevet

til en informasjon så fikk jeg ikke svar på spørsmålet i noen av de postene der. Jeg vil ikke ha noe andre programmer. Jeg liker meg godt i MSCONFIG. Bruker det selv både i Windows 98, 2000, 2003 og XP. Funker kjempe fint i alle systemene.

Skrevet
til en informasjon så fikk jeg ikke svar på spørsmålet i noen av de postene der.

Høres nesten ut som systemet har gjenopprettet seg selv etter en oppstartsfeil...

At dette ikke var svaret, betyr ikke at du ikke fikk forslag i alle fall. Har du undersøkt denne muligheten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...