Gå til innhold

Multifunksjon som er god på foto.


Anbefalte innlegg

Hallais.

 

Er egentlig blakk for tiden, men prøver å overbevise meg selv, samboeren min og lommeboken min om at det er billigere med en fotoskriver enn å betale for fremkalling.

 

Men, finnes "drømmeskriveren" min?

 

Jeg har sett noen utskrifter fra Canon Pixma iP4000 og synes disse var overaskende bra. Men, det skader ikke om skriveren er enda bedre på foto enn denne! I tillegg liker jeg veldig godt muligheten for å skrive på CD'er.

 

Samtidig gikk min mor nylig til innkjøp av en HP Photosmart 2610. Jeg likte meget godt skanneren på denne, samt lcd-skjermen, nettverkskortet og støtte for utskrift direkte fra forskjellige typer minnekort. Men, jeg mistenker at denne ikke er helt maks på fotoutskrift.

 

Finnes det noen skrivere som er begge disse to i et? (Helst til en overkommelig pris) ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har hverken netværkskort eller CD-print, men alle andre funktioner er i orden til mit behov.

Mistænkelig billig...? Det forstår jeg ikke helt - hvis du vil have en multifunktionsskriver vil der som regel altid være kompromiser, i forhold til at vælge en decideret fotoskriver, scanner og kopimaskine.

Lenke til kommentar

Hmm...selvom en skriver er bedre enn andre betyr ikke at den er god nok! (Det kan godt være at din er knall, jeg er bare grunnleggende skeptisk) ;)

 

jeg vil ha en skriver som skriver tilnærmet like bra som om man fremkaller hos f.eks. fotoknutsen...

 

...er skriveren særlig dårligere enn det så kommer jeg ikke til å bruke den, og da er det litt bortkastet! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte akkurat en Canon Pixma MP500, og må si at jeg er svært imponert over det testresultatet jeg fikk ut på det originale fotopapiret, og dette er ikke engang en 6-fargers fotoskriver.

Valgte denne modellen fordi det er den rimeligste Canon-multifunksjonsskriveren som har separate fargepatroner (3 farger + to ulike sortpatroner). Ga rett under 2000 for den hos PSdata.

Den har scanning, kopiering og utskrift. Den har ikke faks, men det var jeg ikke ute etter heller.

 

Nå er ikke jeg proff, og bruker et vanlig Fujifilm E510 5Mp kamera for å ta bilder, men jeg må si at kvaliteten på min testutskrift (bilde fra en skogstur) hadde kvaliteter som for mitt øye var like gode som "proffutskriftene". Må likevel ta forbehold om at nevnte skogsbilde ikke har flater med rene, skarpe farger i utgangspunktet, og at jeg derfor ikke kan si noe om fargegjengivelsen totalt sett. Men skarpheten er bedre enn enkelte dårligere "proffutskrifter" jeg har sett, og omtrent like bra som de bedre.

 

MEN: Jeg tror nok du skal jobbe hardt for å få til en utskriftsøkonomi som slår de beste "proffremkallerne" på nettet når de har sine kampanjetilbud (som de har ganske ofte). Den største fordelen med å skrive ut hjemme er at man får bildene "på minuttet".

Endret av Sarge
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Canon MP760 har samme teknologi som Pixma 4000 og selges for ca. 2000 nå. MP800 og MP500 er fra den nye serien og bruker blekk som er mer holdbart, men dyrere. Utskriftskvaliteten skal være bedre på de nye pga. mindre blekkdråper, men jeg tviler på at du ser forskjell uten å bruke lupe.

 

Generelt sett har Canon billigst blekk og er derfor det beste valget hvis økonomien er viktig. Med de prisene som er på fremkalling i dag er det "dessverre" ikke billigere å printe bildene selv, forutsatt at man fremkaller 100 eller mer hver gang, men det er minst 100 ganger så moro, og det er billigere hvis man bare vil ha noen få bilder for å vise fram.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hmm...jeg har ikke helt bestemt meg jeg...

 

...madammen har meget lyst på en skriver som kan skrive på begge sider...mens selv vil jeg gjerne ha trådløst nettverk sånn at jeg kan plassere monsteret i et annet rom!

 

men, har enda ikke funnet noen med denne kombinasjonen...nærmeste er faktisk MP500 som etterhvert kommer med en bluetooth adapter...men, den er ikke tilgjengelig enda! :S

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Holder nå på å innstallere min mp500. Er spent på resultatet.

 

Jeg har ikke kjøpt bluetooth-adapter enda. Inkl. frakt koster det meg fort 600,- (pluss en bluetooth-dongle til pc'en)

 

noen som har prøvd dette adapteret? er det noen fare for at den kommer til å synke i pris?

 

takk for svar alle! :)

Lenke til kommentar

Storfornøyd med skriveren så langt.

 

Bare en utfordring: Prøvde å skrive på dvd-plater uten hell.

 

På platene står det "for direct disc labeling". Men, utskriften ble ekstremt mørk, og jeg kunne tørke bort blekket med papir etterpå.

 

på baksiden av eksen står det "lag tekst og grafikk direkte på platen rett fra datamaskinen! du trenger ingen skriver - bare en lightscribe-aktivert stasjon".

 

jeg mistenker at dette er feile plater. Noen som vet hvor jeg får fatt i rette plater?

 

vh

krister

Lenke til kommentar

Ok, takk! :) (Litt lettet over at jeg ikke trengte så dyre plater)

 

;)

 

Et par spørsmål til:

 

1. Kan jeg bruke en hvilken som helst dvd-brenner til de platene jeg har kjøpt?

 

2. Hva slags papir bruker folk flest?

Jeg har kjøpt HP-papir i tre forskjellige kvaliteter...(3, 4 og 5 stjerner). Eneste forskjellen jeg merker er på tykkelsen. Men, det er stor forskjell i pris!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Forskjellen på HP papiret ved siden av tykkelsen skal være hvor lang

holdbarhet bildene har før de begynner å falme. Den som lever får se :-)

 

Ellers er ikke alt HP papir like egnet i en Canon printer. Har sett mye

rart resultat der HP Everyday Photo Paper har vært brukt i Canon....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...