Gå til innhold

Oppgraderingskort for 9700PRO AGP versjonen?

Largie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt skjermkort til min "gamle" pc. Fra før har jeg et Hercules 9700PRO kort på et IC7-MAX3 hovedkort.

Det er lenge siden sist jeg har fulgt med utviklingen, og jeg har prøvd å finne ut hva som er et godt erstattningskort for 9700 for ca 2000 - 2500 kr

Noen spm:

1. Jeg har ser ingen ulemper med ATI eller NVIDIA, men hvem av dem (i den prisklassen) er "best"?

2. Har noen testet dette på hovedkortet jeg har?

3. Er det noe vits å oppgradere skjermkortet akkurat nå, eller er det en grunn til å vente?

4. Kan det være mer gunstig å kjøpe en ny "billig" pc som har PCIe for å få "råere" kraft til en billigere peng? For eksempel (fra kompletts nummer):

311488

311907

312456

118498

(Kabinett & power har jeg fra før, harddisker oxo)

Fint om noen har noen feedbacks på dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
ikke gå for 6800np, da går du heller for x800.

Er x800 bedre enn 6800? Som sagt har jeg ikke fulgt med... Men det vil være et kraftig "jump" å gå fra 9700pro til X800 (uanz versjon) right?

Edit: Takk for alle svar :)

Endret av Largie
Skrevet
ikke gå for 6800np, da går du heller for x800.

Er x800 bedre enn 6800? Som sagt har jeg ikke fulgt med... Men det vil være et kraftig "jump" å gå fra 9700pro til X800 (uanz versjon) right?

Edit: Takk for alle svar :)

Det er et kraftig hopp om du går på X800GTO/X800 osv. X800GT og SE er tilsvarende 6600GT, og vil ikke gi det helt store ytelsesboostet... Har selv hatt et X800 og kan anbefale det. Eventuelt X800XL :) Ville nesten heller gått for det. Fåes vel for ca 2300 tror jeg, i AGP :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...