xvis Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Vi er en gjeng med godt voksne karer som holder på å undersøke hva en kompis skal få til sin 40 årsdag! Han er jo selvsagt bare et forvokst barn, som oss andre, og vi synes han fortjener en god rallystol + ratt/pedal på den store dagen. Det er stort sett bilspill det går i hjemme hos han. Vi har bestemt oss for Solberg's rallystol, men sliter litt med valg av ratt/pedal. Det spilles mest Colin McRae på pc, men han har unger i huset, og har derfor investert i XBox. Og luringen har selvsagt skaffet seg div bilspill til XBox også. Vi ser derfor etter et sett ratt/pedaler som funker både på pc og XBox. Litt dumt å måtte veksle mellom 2 sett ratt/pedaler. Det bør helst være bra kvalitet på dette, det må holde både for store og små og langvarig bruk. Takker for alle tips!
The Norwegian Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 (endret) We can't ever recommend a steering wheel. having a favourite steering wheel is like having a favourite type of cancer. Even quality wheels smell of shame. There's something about them. Something dark and unsettling, something wrong. They suck your soul out. It's like having a coffin in your lounge. Apart from the internationally renowned JOYTECH range! Endret 19. september 2005 av AcolyteGutripper
xvis Skrevet 19. september 2005 Forfatter Skrevet 19. september 2005 Joytech er altså tingen!? Noen relevante linker? Ser at Komplett har noen av deres produkter, men finner ingen ratt/pedaler. Ratt/pedaler bør også passe for pc/xbox. Har ikke Logitech noe som funker for både pc og xbox?
Saddlefall Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Hvis dere har lyst til å svi av litt penger, kan dere jo bestille en slik en fra USA, Force Dynamics Sjekk ut videoene på siden, den stolen er helt sinnsyk!
xvis Skrevet 19. september 2005 Forfatter Skrevet 19. september 2005 Jo, den så jo flott ut den! Noen som vil anbefale ratt/pedaler til pc/xbox?
The Norwegian Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Jo, den så jo flott ut den! Noen som vil anbefale ratt/pedaler til pc/xbox? JOYTECK For teh win
Bear^ Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Jeg holder meg nå til Logitech jeg og er fornøyd med kvaliteten de har. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112760&cks=PRL Har ikke testa men sies å være et meget bra ratt/pedal sett til PC, men er desverre usikker på om det funker til Xbox.
Desdichado Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Sitter selv med det rattet som Bear^ nenver og kan skrive under på at det er det beste rattet du kan få til PC pr. idag. Har prøvd alt fra Thrustmaster, Guillmont, Microsoft, Act Labs osv. Ingen slår den kvaliteten som Logitech har lagt i sitt MOMO ratt (med unntak av det gamle med rødt skinntrekk da). Men om det fungerer til Xbox vet jeg ikke, men la ungene leke med xbox'n så kan han ha pc'n for seg selv!
xvis Skrevet 21. september 2005 Forfatter Skrevet 21. september 2005 Takker for forslag! Fikk sjekket opp med Komplett. De bekreftet det jeg fryktet, de har ingen ratt/pedaler som funker med både pc/xbox. Det eksluderer antagligvis hele Logitech-sortimentet. Pussig at dette skulle være et problem, tatt i betraktning hvor mange som både har pc og en eller annen spill-konsoll. Det må vel finnes overgangs-duppedingser etc som får utstyret til å virke på både pc og xbox? Setter min lit til at dere hardcore gamere kan gi gammern håp om å finne det vi er ute etter. En nødløsning blir å kjøpe 2 sett, et for pc og et for xbox. Men det høres sikkert like kjipt ut for dere som det gjør for oss. Dobbelt så mye å rydde bort også. Saken er at han og ungene elsker bilspill, og ingenting er kjekkere enn å kunne spille xbox med fattern! Så om det bare blir ett sett ratt/pedaler, blir det definitivt for xbox'en.
Bear^ Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Har hørt at USB ratt/pedaler, i alle fall noen, også kan brukes på konsoller med USB inngang. Vet at det er et par ratt til PC som også kan brukes til PS2.
Desdichado Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Har søkt opp og ned på nettet og det ser ikke ut som om du kan få et ratt som er kompatibelt med både PC og XBox, du kan få alle andre varianter, men ikke PC og Xbox. Thrustmaster er de som har gått lengst og lagd flere ratt som fungerer for samtlige spill konsoller, men xbox-pc er desverre ikke med på denne listen.
xvis Skrevet 25. september 2005 Forfatter Skrevet 25. september 2005 Har endelig kommet over et ratt som tar både pc, xbox og ps! Den heter noe med Speed Link, koster ca 1000kr og finnes så vidt meg bekjent kun i Spaceworld-butikken i Ålesund. Den butikken drives på franchise fra Spaceworld, og har tildels andre leverandører enn de andre Spaceworld-butikkene, så feks dette rattet er bare i den ene butikken. Men kanskje det er noen som kjenner til dette rattet, og om det evt finnes i diverse nettbutikker!?
Krestjan Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Trådstarter har sikkert kjøpt gaven allerede, men for alle andre som har snublet bort i denne tråden, så har både PCUtstyr og Komplett fått inn et ratt som passer PS2, XBox og PC. Dette heter Joytech Nitro Triforce 3-in-1, og koster rundt tusenlappen. Jeg har ikke prøvd dette selv, men vurdere å kjøpe dette istedenfor Logitech MOMO-settet som alle anbefaler. Har bare PC nå, men det er ikke utenkelig at jeg investerer i en billig PS2 snart... Noen som har prøvd Joytech-settet her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå