Gå til innhold

Ny PC og gammel harddisk


mykepote

Anbefalte innlegg

Jeg har fått min nye PC i en masse gøyale deler som skal settes sammen, bla. en ny harddisk som er tenkt som lagringbunker. Jeg skal ta med min gamle Seagate på 60GB og bruke den som OS disk samt ta med masse gammelt stæsj fra den forrige maskinen.

 

Det kan bli litt kinkig tenker jeg, XP formatterer vel hele den disken på nytt når man legger inn OSet på nytt? Så, hvordan skal jeg redde 60 GB med data når de er på den samme disken som det nye OSet skal ligge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm. Installér XP på en partisjon på den nye disken, opprett en til partisjon på minst 60GB, si 80-100 avhengig av hvor mye du har (regner med du har mer enn det?)

 

Flytt alt over på den ledige partisjonen, ta ut den nye disken og installér XP på den gamle. Da er du kommet litt lenger, men muligens med et nytt problem :D

 

Hvis du har plass på 60GB'eren, kan du flytte filene over der mens du formaterer den nye disken.

 

Hang du med?

 

edit: leif

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Hm. Installér XP på en partisjon på den nye disken, opprett en til partisjon på minst 60GB, si 80-100 avhengig av hvor mye du har (regner med du har mer enn det?)

 

Flytt alt over på den ledige partisjonen, ta ut den nye disken og installér XP på den gamle. Da er du kommet litt lenger, men muligens med et nytt problem :D

 

Hvis du har plass på 60GB'eren, kan du flytte filene over der mens du formaterer den nye disken.

 

Hang du med?

 

edit: leif

Det kan jo funke det der, burde ikke være noe pes å slette den andre XPen så lenge maskinen da skjønner hvilken disk den skal boote fra?

 

Trenger jo ikke 60GB til OSet heller forøvrig.. den nye disken er forøvrig på 250 GB. Også Seagate forvørig, men den gamle er IDE og den nye er SATA, blir spennende å se hvordan de funker sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...