Bruun Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 (endret) Counter-Strike: Source clanen min benytter seg av en Ventrilo-server med port 6129. Jeg får ikke koblet til denne servern, og jeg har hørt at andre med UPC har det samme problemet. Jeg sendte derfor en mail til UPC der jeg spurte om dette var noe de kunne svare på. Svaret jeg fikk var som følger: Hei! Port 6129 er stengt begge veier i modemet. Årsaken til dette er at porten i stort omfang har blitt brukt av virus som som finner veien inn dersom porten ikke er behørig stengt, og åpner for fjernstyring av datamaskiner fra ikke-velmenende kilder. Det er neppe sannsynlig at porten vil bli åpnet i nær fremtid, men det er kanskje mulig å konfigurere programvaren til å benytte en annen port? Med vennlig hilsen UPC Kundesenter Jeg sendte en mail tilbake og spurte om det var mulig å åpne denne porten for enkeltbrukere, og igjen fikk jeg svar: Hei! Porten er stengt i selve modemet, og det er dessverre ikke mulig å åpne den for enkeltbrukere. Med vennlig hilsen UPC Kundesenter Er det mulig for meg å åpne denne porten selv? Endret 18. september 2005 av Bruun
Muffinman Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Høres ut som en god grunn til å bytte isp, spør du meg... Burde vel uansett gå an å konfigurere modemet lokalt dersom du har tilgang til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå