Gå til innhold

Ny cpu - hvilken?


pesu

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å kjøpe ny CPU, men er ikke helt sikker på hvilken jeg skal kjøpe.

Jeg har sett litt på denne: Intel Pentium 4 - 3.2GHz / 800MHz / 1Mb Socket 478

Er denne å annbefale??

Jeg har planer om å overclocke også...

 

*Mine Specs:

CPU: Intel Pentium 4 @ 2.95GHz (Northwood, stock @ 2.6GHz)

Motherboard: MSI 865PE Neo2-PLS

Graphics Card: XFX GeForce 6800Ultra @ 440/1230MHz

Memory: Crucial PC3200 2048MB

Hard Drive: WesternDigital 120GB

Power Supply: Chill Innovation 510W

Monitor: 2x19" LCD (Dual Display)

Operating System: Windows XP Home Edition

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å nevne at det går ikke å overclocke den CPU'en jeg har noe mer... Den går for fult... Overclocker jeg mer blir det ustabilt.. Og ja, jeg har satt opp vCore og alt det der... den vil ikke mer... :no:

Den skaper en flaskehals for grafikkortet mitt, og jeg er villig til å bruke rundt 2000kr på ny CPU for å ordne det problemet, og for å få det oppgradert ;)

Lenke til kommentar

Scoren min er ok... Men jeg vil ha bedre... hehe

Jeg har et såppas bra grafikkort som jeg har betalt 5500kr for, så jeg vil ikke la CPU'en sinke den... :p

Egentlig skulle jeg skaffe 3.4GHz versjonen, men ingen norske leverandører leverer den :(

Mulig jeg kjøper den på www.newegg.com og får den shippa hit da... Men er litt teit at ingen norske leverandører tar den inn...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Å svi av 2600 kroner bare for å få et målbart bedre resultat... Hallo er det noen sunn fornuft i det.

Du ville aldri se noen økning på skjermen i noen spill, kun målbare forandringer.

Kan forstå din søken etter høyere score hvis du driver med overklokking.

Hadde jeg vært deg, ville jeg heller skiftet ut til ny socket og pci-e skjermkort.

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg, ville jeg heller skiftet ut til ny socket og pci-e skjermkort.

Med tanke på at jeg for noen få måneder siden svidde av 5500kr på nytt skjermkort, så er ikke det aktuelt... hehe

Jeg har penga til å oppgradere, og er villig til å gjøre det.

Er ikke bare for å få bedre resultater, men for å kunne ha PC'n lenger, som en "topp modell", så jeg slipper nettopp det å kjøpe alt mulig nytt med det første ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...