BondeMaster Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Skrevet 9. oktober 2005 ett spørsmål til, etter at jeg har satt på en 1,6L topp og kam(evt. satt på den høvla 2.0L toppen) må jeg vel stille inn tenninga eller noe, hvordan gjør jeg det(er helt blank)?
eab Skrevet 9. oktober 2005 Skrevet 9. oktober 2005 Statisk fortenning stilles ved å vri på fordeleren. Kan være greit å ha ei tenningslampe hvis du ikke er erfaren nok til å justere tenninga etter øret. Generelt så er det bare å stille mer og mer fortenning helt til det oppstår tenningsbank, og da justere litt tilbake igjen. Mulig du bør kjøre på 98 oktan med den økte kompresjonen
BondeMaster Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Skrevet 14. oktober 2005 vrir på fordeleren mens reg.rema er av tenker jeg?
Shotherra Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Den "vanndamen" har nå rennt ned i sylinderen er dette farli? 4977184[/snapback] Skulle ikke være så farlig det, bare å tørke opp med papir. vrir på fordeleren mens reg.rema er av tenker jeg? Nå er du helt bak mål. Sett sammen motoren først og går den dårlig/tenner for sent/tidlig kan du vri på fordeleren men motoren må svive når du gjør det og bruk tenningslampe.....
BondeMaster Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Skrevet 16. oktober 2005 Skulle ikke være så farlig det, bare å tørke opp med papir. oppi sylinderen? vanndammen som var oppå sylinderen har nå rennt nedi sylinderen, har tørket med papir oppå sylinderen men da var allt vannet borte. skal jeg skru opp å tørke oppi sylinderen eller holder det med oppå?(jeg er helt lost, forstår ingenting)
eab Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Vannet har vel kommet ned i bunnpanna, så et oljeskift er nok på sin plass. Var hvis vanndammen forstsatt lå oppå stemplene at du kunne tørke med papir.
Shotherra Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Ta olje skift og skift frostveske på den når du har satt den sammen.
BondeMaster Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Skrevet 17. oktober 2005 OK skal skifte olje før jeg starter`n. Men over til neste problem(ldritt bil) holder på å skifte reg.reima(stramma den litt for mye) og får ikke den gamle reima av det nederste "leddet" hvordan skal jeg skru for å få opp det? Så en liten gjettekonkuranse: får jeg ferdig bilen til bilcrossløpet på lørdag?
Shotherra Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 OK skal skifte olje før jeg starter`n. Men over til neste problem(ldritt bil) holder på å skifte reg.reima(stramma den litt for mye) og får ikke den gamle reima av det nederste "leddet" hvordan skal jeg skru for å få opp det? Så en liten gjettekonkuranse: får jeg ferdig bilen til bilcrossløpet på lørdag? 5021396[/snapback] Ikke godt å si om du får den ferdig eller. Mye har du igjen? Slik jeg har forstått så har har du strammet den gamle reima litt men skal skifte den nå? Får du det ikke løs hvorfor ikke bare kappe over reima`? du skal jo skifte den??
BondeMaster Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Skrevet 19. oktober 2005 Ikke godt å si om du får den ferdig eller. Mye har du igjen? Slik jeg har forstått så har har du strammet den gamle reima litt men skal skifte den nå? Får du det ikke løs hvorfor ikke bare kappe over reima`? du skal jo skifte den?? Mente at jeg stramma den gamle så mye at den røyk, har nå kjøpt ny. Hadde problemer med å av nederste "tannhjul" for å skifte reima, men det gikk tilslutt. Etter jeg hadde festet (og strammet) den nye reima ble det en del til overs, den tingen på "tannhjulet" til kammen som skal pass på at reima ikke detter av. TYPISK MEG!!
Shotherra Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Ikke godt å si om du får den ferdig eller. Mye har du igjen? Slik jeg har forstått så har har du strammet den gamle reima litt men skal skifte den nå? Får du det ikke løs hvorfor ikke bare kappe over reima`? du skal jo skifte den?? Mente at jeg stramma den gamle så mye at den røyk, har nå kjøpt ny. Hadde problemer med å av nederste "tannhjul" for å skifte reima, men det gikk tilslutt. Etter jeg hadde festet (og strammet) den nye reima ble det en del til overs, den tingen på "tannhjulet" til kammen som skal pass på at reima ikke detter av. TYPISK MEG!! 5029130[/snapback] Vet ikke helt vhilken ting du mener. Kjørte du med den mens den rørk? du har vel ikke most ventilie eller?
BondeMaster Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Skrevet 20. oktober 2005 Vet ikke helt vhilken ting du mener. Kjørte du med den mens den rørk? du har vel ikke most ventilie eller? Samma det. Det er hvertfall fikset nå:-D. Nei, kjørte ikke når den røyk! Nå mangler jeg bare noen skruer(mister alltid skurer når jeg skrur) og dekk så blir det løp (hvis den i hele tatt sviver når jeg vrir om nøkker`n)
BondeMaster Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Skrevet 20. oktober 2005 Å der fikk jeg telefon om at dekka kommer med lastebil i kveld!
BondeMaster Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 Blir visst ikkje någe løp, klarte å knekke fordeleren da jeg skulle stille inn tenninga(typisk min flaks/mekkekunskaper). Så uansett om jeg får tak i en ny fordeler i dagstarten den mest sannsylig ikke
BondeMaster Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 rettelse: Blir visst ikkje någe løp, klarte å knekke fordeleren da jeg skulle stille inn tenninga(typisk min flaks/mekkekunskaper). Så uansett om jeg får tak i en ny fordeler i dag, starten den mest sannsylig ikke
BondeMaster Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 Hei ble løp alikevel, bor ca.2min fra banen(så nærme at vi faktisk eier og leier ut dette område til klubben) så vi dro ned bilen for å se om noen kunne få start på den og ja det fikk de selv om det bare ble på 3 sylindere så var det gøy
ilstang Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Da er det bare og få den til å gå på alle sylindrene da. Gi den gjerne litt mer fortenning 8-12 grader.
Zagato Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Da er det bare og få den til å gå på alle sylindrene da.Gi den gjerne litt mer fortenning 8-12 grader. 5044751[/snapback] Var det på Hellvik du kjørte, og fekk du gang på bilen etter løpet?
ilstang Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Da er det bare og få den til å gå på alle sylindrene da.Gi den gjerne litt mer fortenning 8-12 grader. 5044751[/snapback] Var det på Hellvik du kjørte, og fekk du gang på bilen etter løpet? 5044944[/snapback] Nei,jeg svarte på BondeMaster sitt siste innlegg
BondeMaster Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Da er det bare og få den til å gå på alle sylindrene da.Gi den gjerne litt mer fortenning 8-12 grader. Når jeg skal stille inn fortenninga skal jeg skru sånn at reim-helehjulet går rundt eller skal jeg bare skru på fordeleren uten at noe annet skal røre på seg, gidder du/andre forklare dette? og hvordan vet jeg hvor langt jeg skal stille den skal jeg bare bruke en gradeskive? Edit: det som var galt med bilen var at jeg ikke hadde stilt inn(snurret på) reimhjulene til både kamme og fordeleren. Og når jeg prøvde å starte den hjemme(før løpet) hørte jeg to store smell i motoren(på forskjellige startforøk) kan det være at jeg har ødelagt noen ventiler? Endret 22. oktober 2005 av BondeMaster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå