Gå til innhold

Sende bilde fra galleri som en mms


Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lage et bildegalleri til en russe side. i den forbindelse lurer jeg på om det er mulig å lage et system der brukeren kan skrive inn sitt mobilnummer, for så at bildet skal bli sent til dette nummeret som mms. Kostnadene for denne mmsen må settes på det nummeret som bildet sendes til. Går dette ann?

 

PS: dette er ikke noe jeg har tenkt grundig gjennom ennå, bare lurer på om det er en tanke å gå videre med, eller om det er urealistisk å få til....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å sende det som MMS blir nok uaktuelt ja - men en nesten like god løsning er å sende et WAP-bokmerke (push) til bildet. Dette koster like mye som en vanlig SMS, så hvis du ikke har enormt mange besøkende burde du klare å spandere det ;)

 

Forskjellen fra en vanlig SMS er bare at du må bruke en spesiell header (UDH).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Å sende det som MMS blir nok uaktuelt ja - men en nesten like god løsning er å sende et WAP-bokmerke (push) til bildet. Dette koster like mye som en vanlig SMS, så hvis du ikke har enormt mange besøkende burde du klare å spandere det ;)

 

Forskjellen fra en vanlig SMS er bare at du må bruke en spesiell header (UDH).

Er det mulig å lagre en SMS/MMS melding på serveren, og la brukerne få adressen? Ikke at det er en god løsning, men er det mulig? F.eks. at man går til www.adresse.com/message.mms med mobiltelefonen også mottar man en MMS? Akuratt som man kan gå til bilder med mobiltelefonen :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener... Da kan en jo likegodt går direkte til bildet?

 

Er jo fullt mulig på de aller fleste telefoner med WAP å skrive inn direkte adresse til f.eks. et bilde, f.eks. http://server.com/bilde.jpg - så vises bildet på telefonen og kan lagres om de vil.

 

Det jeg mente med SMS var at linken til bildet ble sendt til telefonen som bokmerke, slik at de ikke en gang trenger å skrive inn hele adressen selv.

Lenke til kommentar

Var kanskje litt dårlig formulert :thumbdown: Poenget var: Er det mulig å lage en MMS med lyd, bilder, tekst, flere sider osv. og lagre den som en fil? For så å legge den ut på en webserver (så adressen f.eks. blir www.minside.com/godjul.mms). Og hvis en bruker går inn på denne WAP-adressen med sin mobiltelefon, "mottar" han/hun denne filen som en MMS. Håper dette var mer forstålig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...