Gå til innhold

Bilde - Sommerfugl på blomst

synsing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men syns det var et fint bilde :)

Fin kontrast mellom den røde sommerfuglen og den grønne bakgrunnen.

For å pirke litt: Jeg syns bildet kunne vært kuttet litt tettere på sommerfuglen ( vet ikke hvor mye oppløsning du har å gå på ), og gjerne fått den litt ut mot kanten av bildet.

Syns og bakgrunnen kunne vært litt mer uskarp ( ser ut som den er redigert litt allerede ).

Skrevet (endret)
jaja, tar til takke med det man får :)

hvilken effekt brukte du på å få bakgrunnen slik?

Siden blomsten var forholdsvis høy og jeg brukte 85mm-objektivet ble bakgrunnen veldig uskarp i utgangspunktet. Så var det bare å ordne kontrast og intensitet (da ble bakgrunnen mørk slik den er nå), og jeg la deretter på en lyseffekt på insektet for å fremheve det. :)

Endret av firstperson
Skrevet

Er det mulig å få se orginalen? Synes dette fungerte dårlig. Bakgrunnen ble rotete og "ekkel". Likte heller ikke lyseffekten, den ser billig ut.

Skrevet
Bakgrunnen ble rotete og "ekkel"

Enig. Jeg tror bildet hadde blitt mye bedre hvis du hadde gjort bakgrunnen mer uskarp. Gaussian Blur med radius 10-20 i Photoshop f.eks.

Skrevet

OK folkens takk for tilbakemeldinger! :thumbup: Selv synes jeg ikke bakgrunnen er så ille, men hvis den er så ille som dere sier skal jeg huske på det.

Skrevet

Syns bakgrunnen blir for forstyrrende og litt skarp og plagsom egentlig...

Hvordan ser orginalen ut? Kan du ikke laste opp den? Lurer forresten også på om jeg kan bruke bildet som forside på naturfagrapporten min til mandag?

Skrevet (endret)

Her er originalen (ikke gjort noe som helst med, bortsett fra å skjære bort kantene, bildene som lå ved siden av på filmen hadde kommet med :hmm:)

org6bn.jpg

Edit: -Teddy-, ja, bildet kan du bare bruke/redigere som du vil ha det. :)

Endret av firstperson
Skrevet (endret)

Orginalen er bedre enn versjonen du først la ut. Den siste versjonen er kjedelig.

Legger ut et forslag til redigering. La litt mer punch i fargene, litt gussain blur på bakgrunnen og fjernet en del støy.

post-209-1126985840_thumb.jpg

Endret av Pallesen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...