Gå til innhold

Trenger en norsk-ekspert


danilovic

Anbefalte innlegg

Har en uenighet på gang her:

 

"Definisjonen på juksing er enkel; alt som ikke kommer fra din egen hukomelse, eller om dere er flere som holder på - din(e) partner(e)'s betraktes som juks."

 

Vil dette si at unntaket er at det er lov å ha en partner, eller at det heller ikke er lov?

 

Min tolkning:

 

Definisjonen på juksing er enkel; Her sies det hva som er juks, ikke hva som er lovlig

 

alt som ikke kommer fra din egen hukomelse, Kommer svar fra sidemannen din, fra din egen hukommelse?

 

eller om Juks kan også være

 

dere er flere som holder på ELLER om dere er flere som holder på - da er det også juks

 

- din(e) partner(e)'s betraktes som juks. Altså partnere

 

 

Anyone? :???:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tough one!

 

på godt norsk: et svar som ikke kommer i fra din egen hukommelse er juks (f.eks fra en lapp eller sidemannen).

 

er dette en prøve/etc. og dere er flere på en gruppe/lag/etc. så vil alt som ikke kommer fra hodene til noen av dere, igjen fra en lapp eller en utenom gruppa, være juks.

 

Værre var det ikke.

(det var i hvert fall slik jeg tolket det da)

Lenke til kommentar

Hmm...Ett riktig godt spørsmål....Måtte tenke litt:

 

Men; En mulig definisjon på juks kan være alt som ikke er tillatt i en gitt situasjon.

 

Dvs. Hvis du må ta i bruk andre metoder en de som er deffinert i evnt. regler er det å betrakte som juks.

 

Det vil igjen si, at dersom du må ta dop for å yte mer i en sport, da jukser du. Juks er å øke dine "ferdigheter" for å nå ett høyere nivå, dette gjelder uansett hva som skal gjøres...

 

Ett omstridt tema som går på dette er disse høydehusene som folk inne topp-idrett bruker. Dette er indirekte juksing, fordi de ikke bruker ett medikament eller dop for å yte mer. Hensikten med høydehusene er å øke oksygen-opptaket til utdøveren, men hvis ikke alle utdøvere har denne muligheten, så jukser den utdøveren som har vært i høydehuset, fordi han/hun har tuklet med kroppen for å vinne. Det som er rettferdig her er faktisk å la alle utdøverne trene på samme høyde, da vil de ha samme utgangspunkt i en konkuranse, hvis de ikke tar dop da. Dette er veldig omstridt, men jeg tok dette som eksempel på en sak der det er vanskelig å skille det som er juks, og det som er tillatt.

 

Så; Juksing er også å forandre sitt eget utgangspunkt for å vinne. Juksing er også å gjøre ting som ikke er tillatt i følge de reglene som er satt opp. Så bryter du reglene, jukser du..

 

 

Blei litt langt, men du skjønner pointet, Right..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, jeg mener også at Tresprit har rett.

 

Hvis bare én person er med i spillet, så har han bare lov til å bruke sin egen hukommelse.. alt annet vil være juks.

 

MEN, hvis det er lov å "jobbe" i grupper, så er det selvsagt lov å få hjelp fra personene i den aktuelle gruppa. Får man hjelp utenfra, så vil det være juks.

 

Fra http://www.ugames.no:

Definisjonen på juksing er enkel; alt som ikke kommer fra din egen hukomelse, eller om dere er flere som holder på - din(e) partner(e)'s betraktes som juks.

 

Min versjon:

Definisjonen på juksing er enkel; alt som ikke kommer fra din egen hukommelse betraktes som juks.

Alt som ikke kommer fra din(e) partner(e)'s hukommelse betraktes som juks.

 

Jeg har ikke peiling på hva slags spill disse reglene gjelder for, men på meg virker det som det i hvert fall i noen tilfeller er lov å ha partnere. Hvis det er lov, har de selvsagt lov å bruke sín hukommelse, men ingen kontakt med folk utenfor gruppa.

 

Nå har jeg gitt mitt svar, sosohal. Fornøyd? :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...