Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

nytt instrument panel Golf 2

tikka

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vurderer å skifte instument panel i min golf 2(90mod) det jeg har nå er et analogt med spreedometer og klokke. jeg har lyst til å ha det digitale med turteller, og digital klokke.

er det noen som vet om det digitale kommer til å passe rett inn i golfen(tenker på ledningene bak på instrument panelet)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kamerat har en 1990 Golf GT Syncro, mener han har digital klokke, så det bør vertfall gå greit. Digital turteller har jeg ikke sett, men det vet sikkert noen andre her.. :)

Skrevet

tror ikke det går helt greit turtellern er ok den passer om i nan me speedometert derimot nope må ha girkasse som støtter det eller en slags ny duppedit i kassa...som daa hører til den type golf

Skrevet

Turtelleren skal kobles til coilen. Er du heldig ligger det ledningsnett klart.

Hvis det derimot er annen km/t grense på det nye speedometeren må du skifte et drev i girkassen ja. Det blir mer omfattende.

Skrevet

Det enkleste du gjør er å finne et panel med turteller, og bytte turtelleren med klokka i panelet du allerede har.

Det du trenger å passe på da, er at motortemp. og tankmåler er plassert likt på begge panelene.

Som sagt så er ledningene allerede lagt opp fra fabrikk.

Skrevet

Når vi først er inne på dette med instrumentpanel. Jeg vet det går ann å få et hel digitalt instrumentpanel. Noen som har peil på hvem som har det? Og eventuelt hvor mye det koster? Passer det rett inn i de nåværende kabelstikkene?

Skrevet

Digifiz ble levert til endel golfer og Scirocco(?)

digital1.jpg

*Passer ikke rett i kontaktene på andre modeller, er mye arbeid(mokling) for å få den til å fungere som den skal.

*Den er skjelden, og når du finner en er den gjerne svindyr.

Skrevet

Det er nettop det den er! Knalltøff! :thumbup: Men hvis det er mye stress og det er dyrt blir det mest sannsynligvis ikke no av. Ingen som selger slike idag altså?

Skrevet
Det enkleste du gjør er å finne et panel med turteller, og bytte turtelleren med klokka i panelet du allerede har.

Det du trenger å passe på da, er at motortemp. og tankmåler er plassert likt på begge panelene.

Som sagt så er ledningene allerede lagt opp fra fabrikk.

ja... og ... nei

Print plasten som er på baksida er forskjellig fra 200kmh med klokke og 220 med turteller..

må egentlig ha hele systemet skal det fungere.. for det er ingen ledere bakpå printplasten til 200'n som går til turteller

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...