Spr0cket Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 (endret) Mange har kanskje fått med seg at google har en plugin til ff, som består i et søkefelt m/logo. Her om dagen fant jeg til min store glede ut at dette er også tilgjengelig fra thottbot.com. For andre enn de som bruker en del tid på WoW er dette en søkbar database over gjenstander og hendelser i spillet. Og jeg tenkte da, dette må da være mulig å lage for vår kjære prisguide? Jeg vet ikke hvordan dette fungerer, men jeg vet at url ved søk i prisguiden har ganske enkel oppbygning, (søk på "razer" = https://prisguiden.no/fritekst_sok....searchPg=S%F8k) og at det ut i fra det skal vær enkelt å legge dette inn i en plugin. Jeg maila gutta som driver prsiguiden, men de mente dette ble for vanskelig. Noen her som har en formening om hvordan dette kan gjøres? edit: skrivefeil Endret 13. september 2005 av Spr0cket
endrebjo Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 (endret) Jeg lagde en løsning som søkte i fritekstsøket i prisguiden, men den gikk tapt i formateringen. Kanskje jeg kan prøve å lage den på nytt. Edit: Jeg fikk laget en grei en som søker i fritekstsøket. Unzip den vedlagte filen i "\Mozilla Firefox\searchplugins\" og restart Mozilla Firefox. prisguide_s_k.zip Endret 13. september 2005 av endrebjorsvik89
Spr0cket Skrevet 13. september 2005 Forfatter Skrevet 13. september 2005 konge!! akkurat det jeg mente ja. må bare prøve å få tak i hw-logo som er 16x16 pixlels - for gjenkjennelighet. bra jobba!
Admin'c Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 (endret) logoen er vel det letteste, men jeg savner en wapside for nyhetene. 16*16px er da møkkalite edit: den ser grei ut bare du lagrer den og åpner den, er no greier med at hw legger på skygge og styr Endret 13. september 2005 av Admin'c
endrebjo Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 (endret) La jeg ikke med en 16x14-logo i .zip-filen? Endret 13. september 2005 av endrebjorsvik89
Gjest paaleivind Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 (endret) Kjempefin plugin! Vi skal se om vi ikke kan få gjort denne mer tilgjengelig. Dette innlegget inspirerte meg til å lage en lignende funksjon for Opera, mest fordi det er min foretrukne nettleser. Åpne C:\Programfiler\Opera\search.ini i Windows eller ~/.opera/search.ini i Linux, i en teksteditor. Legg til denne kodesnutten nederst i filen: [Search Engine 34] Name=Hardware.no Prisguide URL=http://prisguide.hardware.no/fritekst_sok.php?pricefind=%s&search=S%F8k Query= Key=p Is post=0 Has endseparator=0 Encoding=utf-8 Search Type=0 Verbtext=17063 Position=-1 Nameid=0 Det kan hende du må endre [search Engine 34] til et annet tall, alt ut i fra hvilket tall som var i kodesnutten over. F.eks var den 31, så skal denne kodesnutten ha 32 osv. Lagre, lukk filen og start Opera på nytt. Du kan også skrive inn "p asus" i adresselinjen for enda hurtigere søk i prisguiden. Endret 14. september 2005 av paaleivind
Spr0cket Skrevet 14. september 2005 Forfatter Skrevet 14. september 2005 endre: jo, du la den med, men var ikke så veldig "hw.no" over den. dog er det vel det offisielle ikonet til prisguiden. Bra at dere tar dette til dere hw! hw-nettverket er forøvrig særskilt bra og verdsatt av mange!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå