Gå til innhold

Bilde fra Nord-Norge i Sommer


Irish Coffee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! :p

 

Har dessverre aldri hatt gleden til nå å besøke Nord-Norge og oppleve lys døgnet rundt.

 

Kan nesten ikke forstå at dette bildet ble så blått og at alle detaljer sjømerking osv også har så mye blått i seg. Jeg har selv myglet med bilder ved å justere fargetempraturen for å få en mer dramatisk effekt. Ofte det resultat at det blå blir forsterket.

 

Jeg er usikker på om det kanskje er litt korn i bildet, men jeg tror ikke det gjør noe.

 

Uannsett, ikke umulig å henge dette på veggen. Veldig enkelt, men likevel etter min mening et godt motiv. Motiv til pryd og skulle passe mange steder. Putt det i en svart pappramme (pas partout, eller hva det nå heter.) i selve rammen. Forsterker bildet enda mer. Det pleier jeg å gjøre.

 

 

Dette er subjektivt og jeg er ikke en ekspert.

 

Mvh

Linselus

Lenke til kommentar

Takk for skryt av bildet.

 

Når det gjelder å ta bilder i Nord-Norge så er det en stor fornøyelse. Det er så mye spennende lys hele døgnet, noe som gjør at man kan ta uendelig med bilder av samme motiv og få forskjellig stemning hver gang.

 

Dette er tatt ca kl. 0300 om natten ute på en holme med god hjelp av kaffe, cognac, og rødvin :cool:

Lenke til kommentar

Jeg er nybegynner, og dette blir litt ut fra hva jeg har sett av proffe bilder og lest av fototips.

 

Jeg synes bildet har en fin stemning, og liker roen det gir at det kun er blåtoner.

Er likevel enig i at det er litt kjedelig, og min oppfatning er at det synder mot tredelsregelen for bildekomposisjon. For bilder med en horisont betyr det at horisonten skal dele bildet i 1/3 og 2/3. Horisonten skal etter tommelfingerregelen ikke gå midt i bildet (slik det gjør her). Vil man skape inntrykk av luftighet, så lar man 2/3 av bildet være over horisonten. Vil man skape dybde mellom det nære og det fjerne, så legger man horisonten høyere i bildet, slik at 2/3 av bildet er under horisonten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...