Gå til innhold

ATi crossfire på nVidia SLI hovedkort?


bluescreen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har lest eller hørt noe om man kan bruke ATi crossfire-kort i tospann på nVidia SLi hovedkort? Det er klart store fordeler med nForce4 framfor ATi sin crossfire-platform (s-ata "II", bedre generell ytelse og funksjoner)...

Det er klart nForce4 har store fordeler - Hvor lang tid tror du ikke de har brukt på å utvikle nForce-hovedkortene sine kontra ATi sine nye chipset?

Lenke til kommentar

Leste en test av topp hovedkortet til ATI (produsert av Sapphire), og ytelsen lå helt likt med nForce 4 og Intel sine. Kortet overrasket også testeren med hvor mye kortet tålte i overklokking. Men når det kommer til SLI og Crossfire så er det bedre å vente litt, det kommer garantert hovedkort som støtter begge formatene. Og jeg tipper Intel blir den første som gir ut ett slikt.

Lenke til kommentar
Leste en test av topp hovedkortet til ATI (produsert av Sapphire), og ytelsen lå helt likt med nForce 4 og Intel sine. Kortet overrasket også testeren med hvor mye kortet tålte i overklokking. Men når det kommer til SLI og Crossfire så er det bedre å vente litt, det kommer garantert hovedkort som støtter begge formatene. Og jeg tipper Intel blir den første som gir ut ett slikt.

Skal ikke se bort ifra at AMD kommer først, nForce4 SLI platformen kom ganske så treigt til Intel hovedkort.

Lenke til kommentar
Leste en test av topp hovedkortet til ATI (produsert av Sapphire), og ytelsen lå helt likt med nForce 4 og Intel sine. Kortet overrasket også testeren med hvor mye kortet tålte i overklokking. Men når det kommer til SLI og Crossfire så er det bedre å vente litt, det kommer garantert hovedkort som støtter begge formatene. Og jeg tipper Intel blir den første som gir ut ett slikt.

Skal ikke se bort ifra at AMD kommer først, nForce4 SLI platformen kom ganske så treigt til Intel hovedkort.

Med det er det jo Nvidia som selv gir ut.

 

Intel har foreløping ingen chipsett med SLI eller Crossfire støtte. Men regner med at de skjønner at de burte komme med det snart, og dermed regner jeg også med at de greier å få begge på samme hovedkort.

Lenke til kommentar

Men er det noen fundamentale forskjeller i hvordan ATi og nVIDIA sine crossfire/SLi brikkesett fungerer? Bygger ikke begge på hypertransport og vanlig PCIe x16? I såfall må man vel gå ut fra at en eventuell sperre for å bruke ATi-skjermkort i dualmodus på et nVIDIA SLi-hivedkort ville ligge i drivere/software? Hvis det er tilfelle, vil det vel være mulig å komme forbi denne sperren ganske lett...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...