Gå til innhold

FIKSET! Trenger sårt en AGP-kontakt!


Anbefalte innlegg

Hei! Skal til å begynne på en case-build, men før jeg har startet har jeg støtet på et problem!

 

Jeg har nemlig tenkt å å bygge en smal data, og derfor har jeg planer om å legge GFX-kortet langs HK. Men problemet mitt er at jeg ikke finner noen som selger AGP-kontakter for å lodde på printkort.. Det er slik jeg tenker meg at det skal se ut:

 

agphax.jpg

 

Såååå... Det jeg engentli lurer på er om det er noen der ute som tilfeldigvis vet hvor jeg kan få kjøpt en slik kontakt (har prøvd Elfa uten hell), eller om noen har en slik port (på et gammelt HK eller noe)!

 

Ta kontakt!

 

 

- Kristoffer

 

* Har skaffet meg en AGP-kontakt folkens* Takker for all hjelp ;)

Endret av KiKKA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe sånt kansje?

 

Ellers har microplex denne.

Takk for at du prøvde, men det var ikke helt det jeg tenkte på. Det er noe slikt jeg skal ende opp med,

men jeg må lage en custom fordi det er veeeldig lite plass jeg skal bruke.

Derfor duger ikke en slik.

 

Jeg tenker vel mere på en slik.

Ehh.. Det vil si AGP-typen av noe slikt!

Dermed kan jeg lage mitt eget "risercard", eller hva det nå het.

 

 

- Kristoffer

 

 

k_drey: Jeg venter i spenning ;)

Lenke til kommentar
Fant den jeg tenkte på, men den blir bare litt mindre enn den som TheDarkListener viser til, og jeg finner ikke denne i noen norske webshopper, men skal se over en gang til, holder på å sliter med noen oppgaver i 3FY, så blir litt over hodet her  :ermm:

Takk for at du prøver :D

Jeg har ensten gitt opp selv!

 

Lykke til med 3FY-oppg. ;)

 

Hvis det er noen der ute som har et ødelagt HK med en AGP-port til overs

er det bare å ta kontakt med meg! Kan jo lodde kontakten av :D

 

- Kristoffer

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hvor peil du har, men du bør være opmerksom på at det er en del krav til utlegg og slikt for å møte spesifikasjonen til agp. Det er dermed ikke utenvidere at du får til dette stabilt.

 

Dette er forsåvidt sant! Siden det er her egentlig snakk om å flytte kontakpunkter

så er vel hele cluet å ha minst mulig motstand i overgangen.

 

Jeg skal ikke flytte porten langt, så jeg regner med at det er mikroskopiske

motstandsverdier som oppstår! Jeg håper (og tror) at jeg skal klare å lage

denne dingsen.

 

king_of_kong: Har sendt en PM!

 

- KiKKA

Lenke til kommentar

Vel, det handler ikke bare om motstand. Hvis du kikker nøye på enkelte kretskort kan du se at noen ganger går banene i merkelige "omveier" Dette gjøres for delay og andre effekter. Spesielt når man har parallell-buss med høye krav er dette viktig. Man har også krav til at signalene er stabile en hvis tid før det leses og en hvis tid etter.

 

På figuren har jeg prøvd å enkelt skissere hvordan dette kan se ut med flere signaler som har forskjellig forsinkelse (delay). Dersom lesetidspunktet er ved den stiplede linjen, *kan* de t0 anviste flankene være for nærme dette. Når man så har mange høyfrekvente signaler som skal leses ser man fort at dette stiller krav til utlegget.

 

Jeg sier ikke at det helt sikkert ikke går, men jeg vil bare gjøre deg opmerksom på at det ikke nødvendigvis er rett fram. Nå ser jo ikke disse riser kortene voldsomt kompliserte ut så det kan jo hende det går bra.

 

edit: glemte vedlegget :blush:

post-226-1126691062_thumb.gif

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Vel, det handler ikke bare om motstand. Hvis du kikker nøye på enkelte kretskort kan du se at noen ganger går banene i merkelige "omveier" Dette gjøres for delay og andre effekter. Spesielt når man har parallell-buss med høye krav er dette viktig. Man har også krav til at signalene er stabile en hvis tid før det leses og en hvis tid etter.

 

På figuren har jeg prøvd å enkelt skissere hvordan dette kan se ut med flere signaler som har forskjellig forsinkelse (delay). Dersom lesetidspunktet er ved den stiplede linjen, *kan* de t0 anviste flankene være for nærme dette. Når man så har mange høyfrekvente signaler som skal leses ser man fort at dette stiller krav til utlegget.

 

Jeg sier ikke at det helt sikkert ikke går, men jeg vil bare gjøre deg opmerksom på at det ikke nødvendigvis er rett fram. Nå ser jo ikke disse riser kortene voldsomt kompliserte ut så det kan jo hende det går bra.

 

edit: glemte vedlegget  :blush:

Virker som du kan dette her Xell! Takker for at du forklarte dette for meg.

 

Vet ikke om jeg kan gjøre noe med dette, så jeg prøver slik jeg i utgangspunktet hadde tenkt det. Du har gjort meg litt usikker på om dette går, men det skader da ikke å prøve... Gjør det vel? :p

 

 

Prøver først, og hvis jeg feiler må jeg vel finne på noe annet :hmm:

 

- Kristoffer

Lenke til kommentar

Orket ikke lese nøye gjennom absolutt alle postene,

men hvis du vil ha en AGP-kontakt, kan du få et gamelt Asus HK, med AGP, av meg som jeg ikke har bruk for.

Du får sende meg en PM hvis det er aktuelt, bor i Oslo, og ser helst at du evt. kommer og henter den. :)

Bare si i fra hvis du vil ha den. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...