Gå til innhold

trenger hjelp til kjøp av et "greit" grafikk kort

knutazz

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg er helt grønn på grafikk kort å lurte på om dere kunne anbefale noen kort som ikke er så veldig dyr som funker til de fleste spill.. pris ca:600-1500

jeg har en maxtor g550 32md kort som ikke funker å spille med..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

6600 GT er et godt valg. Et helt greit 6600GT ligger mellom 1200 - 1600 kr. Pass på at du velger et kort som passer til hovedkortet ditt.

Edit: ROV var vist ute litt før meg der ang. PCI Express eller AGP.

Endret av Dr.Ittsekk
Skrevet
hei, jeg er helt grønn på grafikk kort å lurte på om dere kunne anbefale noen kort som ikke er så veldig dyr som funker til de fleste spill.. pris ca:600-1500

jeg har en maxtor g550 32md kort som ikke funker å spille med..

jeg har et Gainward GeForce 6600GT vivo

å funker som **** men den har litt dårli kjøling so maskina mi slår seg av av når jeg kjører BF2 på full grafikk.. men kjører det helt fint på low grafikk :D

har godt over 200 fps på counter strike hele tiden :D

ska kjøpe meg ny kjøler sikkert etter berlin :D:D

Skrevet

Jeg glemte vist ATI’s alternativ, Radeon X800 GT. Dette er et nyere kort enn nvidia’s 6600 GT med tilsvarende ytelse og pris. Prisguiden X800 GT

Mange har sterke meninger om hvem som er best av nvidia og ATI. Det er samme diskusjon som AMD vs Intel eller Gud vs Djevelen.

Lykke til!

Skrevet
takker for mange bra forslag... men jeg har kjikket litt på dette kortet....

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309286&view=detailed

men er usikker på om det passer med hovedkorte mitt som er et msi k8t neo2 939 socket til amd althon 64...

hva er egentlig forsjellen på PCI Express eller AGP.?

du har agp på hovedkortet ditt så alle agp kort vil da passe ;) tror gf6600gt er raskere en det 6200gt selv om det er med 512mb minne!

Skrevet

Du har et hovedkort som har en AGP-port der kun et AGP-kort passer. PCI-EXpress har en annen grafikkteknologi som krever et hovedkort med støtte for PCI-express. PCI-express og agp har to forskjellige porter.

Jeg ville heller spyttet i 200kr mer og kjøpt et 6600GT. Jeg har kortet selv og er meget fornøyd!

Gjest Slettet+9018234
Skrevet

Styr unna 6200-kortene, velg et av de alternativene som er foreslått her og du er garantert en god opplevelse. Personlig, av disse, ville jeg valgt 6800-kortet. MSI er et svært godt valg. (Nei, jeg har ikke MSi, har ikke Nvidia en gang).

mvh.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...