staljin Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Hei, Har nylig kjøpt meg en 2003 Audi A4 1.9TDi stasjonsvågen, og har nå merket at det forekommer en del rystelser i rattet når jeg kjører 50km/t i 3 giret. Da ligger turtallet på 1900-2000omdr/min, og i følge spes skulle dreiemoment vært på topp (250nm) ved 1900omdr/min. Er det noe gale her? Oplever ikke de rystelsene ved samme turtall i 2 og 4 giret. Kan det være at det er for lite for den? Eller ser det us som om motoren "sulter" for drivstoffet (får for lite). Har en time hos Møller Bergen i morgen, syns dere jeg bør ta det opp med de? Hilesen Staljin
Shimano Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Er rystelsene der i samme hastighet i andre gir enn 3. da?
bfisk Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Dersom det kun er der i 3. gir, ville jeg bekymret meg mer enn om det kun var avhengig av farta. Rystelser i rattet ved en bestemt hastighet kan ofte være noe så enkelt som ubalanserte dekk.
staljin Skrevet 12. september 2005 Forfatter Skrevet 12. september 2005 Hei, Nei, ristelsene er ikke der i samme hastighet i andre giret, men de er der ved samme turtall rundt 1900. Staljin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå