Gå til innhold

Gaming PC til BF2. Kun hk, cpu, ram og gpu


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal skifte ut hk, prosessor, cpu og skjermkortet i maskinen min. Den skal i all hovedsak brukes til å spille Battlefield 2 og jeg ønsker at spillet skal flyte best mulig med masse eyecandy :love:

 

Jeg har satt opp dette systemet fra komplett. Det kom på hele 12 742,-

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte

Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 ATX,S-ATA, GbLAN,Firewire,DDR, PCI-Ex16

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP" ViVo

 

Dette var litt dyrt. Kan noen av delene byttes ut i rimeligere deler uten at ytelsen går merkbart ned??

 

Mvh. Enviro :)

Endret av Enviro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan sikkert bytte ut x2 prosessoren uten at du merker noen (stor?) ytelsesforskjell. Bytt i en annen 64 prosessor du!

 

Hvis du samtidlig bytter GTX kortet til GT kortet i samme serie, har du fortsatt et kjempesystem. Vet ikke forskjellen på disse dog...

Nei, viss du skal spille BF2 er det bra med Dualcore, det støtter det :yes:

Lenke til kommentar
Du kan sikkert bytte ut x2 prosessoren uten at du merker noen (stor?) ytelsesforskjell. Bytt i en annen 64 prosessor du!

 

Hvis du samtidlig bytter GTX kortet til GT kortet i samme serie, har du fortsatt et kjempesystem. Vet ikke forskjellen på disse dog...

Nei, viss du skal spille BF2 er det bra med Dualcore, det støtter det :yes:

Uff, enda mer tull. Bf2 utnytter ikke dualcore i det hele tatt. Faktisk bugger Bf2 med dualcore, noe som forhåpentligvis fikses i 1.03.

 

http://www.battlefield.no/forum/index.php?...topic=45607&hl=

Lenke til kommentar

2 gb ram er obligatorisk :innocent:

Noen som har kommentarer på type minne som er valgt?

 

Har nå bytta ut GTX-kortet i et GT

Et godt argument for dette kan være at kortene har SLI slik at man kan handle et til når prisen går ned og jeg får dobbel (?) utelse :)

 

Videre har jeg bytta ut X2-prosessoren i en 3700+, selv om jeg vurderer å vente til nerste patch for å se om BF2 da støtter dualcore...

 

Handleliste på komplett.no Nå til under 10k

 

309484 AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

305264 Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 ATX,S-ATA, GbLAN,Firewire,DDR,PCI-Ex16

309659 Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched ValueSelect 1024MB

311506 Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo"

Endret av Enviro
Lenke til kommentar

Enig i at du bør kjøpe GT-kort. Men ville heller valgt XFX enn Gainward. Har enda bedre bundle, og koster 200 kroner mindre. Ytelsen er lik. Link her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311801&cks=SPK

 

Når det gjelder minne så er det et bra kjøp. Netshop har riktignok et kjempetilbud nå på disse:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=34985 som er de beste du får til den summen. Men regner kanskje med at du vil handle alt hos Komplett.

 

Jeg synes du skal gå for dual-core. Men du kan jo ta en mellomting. Nemlig denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311700&cks=SER

Veldig god! Er også testet her:

http://www.hardware.no/artikkel/18326

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

En optimal battlefield 2 PC for spilling med all grafikk på max, bør ha 2 gb ram. Har testet en del rundt dette å kommet frem til at hurtig ram er viktig.

 

Selv tester jeg ut 2 gb patriot nå opp mot 2 gb Crucial tracer jeg har liggende. Patriotene stopper med en HTT på en 225, mens tracerne klarer 260.

 

Ved å kjøre minnet synkront på 260 glir spillet ekstremt bra. Faktisk merkbar forskjell fra patriotene med en HTT på 225. Prosessoren går i begge tilfellene på

2.8 ghz.

 

Dette merkes først og frems på innlastningstid til nye brett, og brett med vegetasjonsgrafikk og 64 spillere.

 

Så mitt tips:

 

- 2 x 1 Crucial Ballistix Tracer, Altid først inne på brettet. Kjekt for å skaffe Black Hawk. ;)

 

- 3700 SAn diego, Kjør HTT på 260 med minnet synkront.

 

- 1 stk 7800 GTX

Lenke til kommentar

Takk for flotte svar :)

 

Da sitter jeg igjen med dette systemet fra komplett.no. Nå på 11,4k

 

Minne: Ser at Crucial-minnet er PC4000, mens hk bare støtter PC2100, PC2700, PC3200??

Kan jeg kjøre disse i Dual Channel?

 

HK: Fortsatt samme Asus-kortet, men vurderer en mer stillegående utgave.

 

Skjermkort: Gått over til XFX 7800GT (med SLI på sikt)

 

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+

Vil denne danne en flaskehals ved ei oppgradering til ytterligere et skjermkort (SLI)? Er det da storebrødrene (4200+/4400+) som gjelder?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du velger X2 om du skal ha en spill-pc, da er det singelcore som er best (og billigere). BF2 kommer nok ALDRI til å utnytte dualcore cpu, da må spillet programmeres på nytt fra bunn av.

 

Personlig kjører jeg BF2 i 1280*1024 på en Athlon64 3000+/Ati 9800 pro maskin og det flyter meget bra. Nå har jeg skrudd av dynamiske skygger og annet jall. Merker veldig liten forskjell i hvordan spillet ser ut, men det flyter langt bedre.

Lenke til kommentar
Jeg syns du skal bytte ut GTX kortet med et 7800 GT og hller bruke pengene på 2 gigabyte RAM...

Det er 2 gb ram:P

Det var det ikke da jeg svarte :p

 

Jeg ville ikke ha gått for en X2 til en gaming PC, spesielt hvis du skal spille spill som er litt eldre. Ikke alle spill støtter X2. men for all del, hvis du bare spller BF2 og andre nye spill så taper jo du ikke noe p\å det...

Lenke til kommentar
Takk for flotte svar :)

 

Da sitter jeg igjen med dette systemet fra komplett.no. Nå på 11,4k

 

Minne: Ser at Crucial-minnet er PC4000, mens hk bare støtter PC2100, PC2700, PC3200??

Kan jeg kjøre disse i Dual Channel?

 

HK: Fortsatt samme Asus-kortet, men vurderer en mer stillegående utgave.

 

Skjermkort: Gått over til XFX 7800GT (med SLI på sikt)

 

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+

Vil denne danne en flaskehals ved ei oppgradering til ytterligere et skjermkort (SLI)? Er det da storebrødrene (4200+/4400+) som gjelder?

Du kan bruke det minnet, og du kommer ikke til å angre. :thumbup:

 

Et tips til; Velg San Diego 3700 og Premiumhovedkortet. Som nevnt har BF2 en stor bugg med x2 prosessorer.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke ha gått for en X2 til en gaming PC, spesielt hvis du skal spille spill som er litt eldre. Ikke alle spill støtter X2. men for all del, hvis du bare spller BF2 og andre nye spill så taper jo du ikke noe p\å det...

ALLE spill funker med X2, så lenge en gjør en clean install og installerer korrekte drivere. Anandtechforumet har løst problemet, som viser seg å være noen drivere som tuller til om en går over til X2 prosessor på en gammel windowsinstall.

Lenke til kommentar

Den store fordelen med X2 er jo at den dagen de nye spillene støtter dual-core så vil du få en kanonytelse i forhold til om du sitter der med en "normal" single-core, og ser deg nødt til å bytte den ut.

De aller fleste har ofte også et virus-program e.l. som ligger og godgjør seg mens man spiller, og da er også en X2 kjekk å ha.

Tenk å rendre en 3d-animasjon samtidig som du kjører HL2 på full guffe samtidig... Deilig! :roll:

 

Jeg ville gått for en X2. Framtidens prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...