Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Start ADSL, erfaringer med dem og andre ISP'er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke helt det du er ute etter, men jeg har bare hatt positive erfaringer med Telenor. Ingen som slår kundeservicen og sikkerheten på tilkoblingen deres hvertfall... Også konkuransedyktige på pris...Min mening:)

Ingen som slår kundeservice? De har akkurat like dårlig kundeservice som alle de andre.

 

Eneste to som skiller seg ut er NGT og Catch. NGT er mye værre, og Catch er mye bedre.

 

Catch en en gjennomsnittlig svartid på langt under 1min, og teknikerene er dyktige. Ingen dumme kjærringer som ikke skjønner noe.

Lenke til kommentar
Start er i praksis Telenor, men andre priser, og litt andre produkter inkludert i abonementet.

Start leverer på Telenorutstyr, og bruker pppoe.

Der har også konkuransedyktige priser!  :thumbup:

Ja er klar over at de kjører på telenor sitt utstyr, men det var jo Tiscali og (men da uten pppoe).

1 mbit for nesten samme pris teller dog ganske så mye her i gården :)

 

Står mellom Start og Adsl.no (Tafjord mimer). Hos adsl.no får jeg jo også fast IP inkludert i prisen (men bindingstid på 2 år).

Endret av theSaint
Lenke til kommentar
Fast ip er nesten en negativ ting, da du er mye mer utsatt for DDOS-anngrep. Gå heller for dynamisk ip, og dynamisk dns! :)

Her avslører du en mangel i mine kunnskaper hehe

Trodde fast IP var det "helt store" jeg. :blush::D

 

Ikke at jeg egentlig noengang har følt behov for det da. No-ip fungerer utmerket her.

Lenke til kommentar
Fast ip er nesten en negativ ting, da du er mye mer utsatt for DDOS-anngrep. Gå heller for dynamisk ip, og dynamisk dns! :)

TULLBALL, hvem gidder å ddos`e en privatperson ?!? Jeg har hatt fast ip siden jeg fikk ADSL, kjører både web og ftpserver, som mange kjenner til, men har ingen problemer av den grunn.

 

Fast ip er bare en fordel dersom man har tenkt å ha noen form for servere man skal nå tak i utenfra.

Lenke til kommentar

Stort sett fornøyd med ADSL fra start.no Plagdes litt med ustabil linje i begynnelsen (mistet sync hver kveld fra ca kl 22 og utover). Feilen viste seg å være at jeg hadde for fått for høy hastighet i forhold til avstanden jeg bor ifra sentralen (feil info i kapax). Når linja ble satt ned ifra 4MB til 2MB har det vært stabilt som fjell.

 

Varierende responstid på supporttelefonen deres, har opplevd å stå nesten en time i kø, uten å komme i kontakt med en kundebehandler, men de fleste gangene kommer man igjennom i løpet av 2-3 minutter. Et stort minus er at de bruker et 5-siffret nummer til kundesupport, det er svindyrt å ringe med mobiltelefon. Om noen vet et alternativt nummer til dem så blir jeg glad :-)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt start adsl en stund og er fornoyd med linja. Det eneste jeg kan klage på er at di lovet en raskere upload i uke 32 men jeg har ikke sett noe til det enda. Di sliter hvist med telenor som ikke gjør jobben sin.

 

Hvis jeg lurer på noe så ringer jeg dette nummeret, 02375. har ingen aning hva det koster men jeg pleier å få kontakt i løpet av ca 5 min, men noen ganger mye lenger.

Lenke til kommentar

TULLBALL, hvem gidder å ddos`e en privatperson ?!? Jeg har hatt fast ip siden jeg fikk ADSL, kjører både web og ftpserver, som mange kjenner til, men har ingen problemer av den grunn.

 

Hadde verden vært utopia hadde ingen ddoset noen, men dessverre er det nå ikke det. Du kan ha fast IP i en evighet, og unngå ddos, eller du kan bli ddoset med en gang. Klart, dynamisk dns har jo også den svakhet at hvis ddoseren går etter denne hjelper det lite å ha dynamisk IP... ;-)

 

Dette er en avveining av risikoen meg å ha fast IP vs. enkelheten det er.....

Lenke til kommentar

TULLBALL, hvem gidder å ddos`e en privatperson ?!? Jeg har hatt fast ip siden jeg fikk ADSL, kjører både web og ftpserver, som mange kjenner til, men har ingen problemer av den grunn.

 

Hadde verden vært utopia hadde ingen ddoset noen, men dessverre er det nå ikke det. Du kan ha fast IP i en evighet, og unngå ddos, eller du kan bli ddoset med en gang. Klart, dynamisk dns har jo også den svakhet at hvis ddoseren går etter denne hjelper det lite å ha dynamisk IP... ;-)

 

Dette er en avveining av risikoen meg å ha fast IP vs. enkelheten det er.....

Dersom noen skulle finne på å ddose deg, må du ha fortjent det på ett eller annet vis... ingen jeg kjenner som har fast ip har hatt problemer.

 

Nok off topic preik... Tafjord/Mimer kan i alle fall anbefales fra min side, har aldri vært noe tullball, og skulle det oppstå ett problem er telefonsupporten helt suveren. (Jeg har hatt NGT, og vet hva jeg prater om :roll: )

Lenke til kommentar

Hei...

 

Skulle bytte ADSL leverandør fra Telenor til start.no på tirsdag. Dette skulle i følge start.no skje smertefritt. Kom hjem fra jobb på tirsdag og telenor linja var død. Skreiv inn brukernavn og passord som jeg har fått fra start.no, men det virket selvfølgelig ikke. Har kontaktet kundeservive på start.no og der sa de at det var telenor folka som hadde koblet feil i sentralen. Ringte min kompis som jobber i Sønnico, han sa at informasjonen jeg hadde fått fra start.no bare var tull. De foretar ingen fysisk tilkobling ved bytte av ADSL leverandør ( kun ved bytte til Nextgentel). Ringte tilbake til start.no og fortalte at de pratet piss. Dette innrømmet de. Og lovet at jeg skulle være på nett innen fredag. I dag er det fredag og ingenting har skjedd ennå... vi får se senere i dag.

 

Forøvrig fortalte kundeservice på telenor, at dette var et vanlig problem ved bytte av leverandør. Hvorfor i helv... opplyser ikke start.no om dette....?

 

Jeg hater dårlig service og løgn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...