Gå til innhold

Eksperiment med wand-prest (shadow/disc)


Anbefalte innlegg

Ble en periode (lvl 30-31) mektig lei av presten min. Hvis jeg forsøkte meg på DoT + melee gikk det treeeeeeeigt...og hvis jeg brukte DoT+nukes ble det som å spille en mage. Måtte sitte og vente på mana etter hver 2. eller 3. mob.

 

På et rent innfall (les: ren desperasjon) prøvde jeg å kjøpe inn en blå wand og teste litt (lvl 29 req blå BoE wand jeg kjøpte på AH med dps 31,7 eller noe slikt). Etter litt prøv og feile fant jeg ut at DoT + Shield + wand var en *utrolig* effektiv kombinasjon som også gjorde at jeg i de fleste kampene avsluttet med 90-100% hp/mana igjen. Når jeg i tillegg spec'et om til 5/5 talentpoeng på +25% dmg med wands begynte det å ta av igjen :yes: Tassen er nå lvl 36 og jeg har kjøpt inn nye wands med req 37 og 45 som ligger klare til bruk.

 

Dette er rent PvE messig, men har også brukt wand i PvP med bra resultat.

 

Andre synspunkter/erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Melee som priest er dødfødt. Brukte Crescent staff til å klaske løs på et par ting i gruppe, men 100 skade hvert 3.5 sekund (hvis man treffer) er liksom ikke så mye å juble over.

 

Brukte wand en del fra 42-48, og det er absolutt kjekt å komme ut av en kamp med 90-95% hp/mana. Det tar dog vesentlig mer tid per mob.

 

På level 48 fikk jeg en haug med conjured water og gikk i gang med shield - mind blast, sw: p, mind flay, mind blast, flay, blast, flay.. og det gikk så utrolig mye kjappere. 24 sekunders nedetid mellom hver 3-4 mob (jeg er heavy på +int) gjør ingenting når man sparer like mye tid per mob.

 

I instancer er derimot wand + SW: P helt genialt. Nå må jeg bare komme meg i AV og få Wand of biting cold. Nå har jeg bare Wand of Allistarj.

 

Edit: man er selvfølgelig mer sårbar når man drikker, men det er bare å finne seg et finfint sted å grinde. Huler med ogres er bra saker.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Med +25% dmg på wands hadde jeg en dps på 42 lvl 31 (utenom SW:P). Skaden halter litt akkurat nå, men når jeg får på den nye wanden på 37 tror jeg det skal gå fort å få ned mobs igjen (ca 39 dps uten å regne med bonus skaden).

 

På level 30+ er det mye jakting i Arathi/StV/Desolace og dermed en god del PvP. Derfor finner jeg det tryggere å holde et høyt hp/mana nivå i tilfelle jeg blir forsøkt ganket av rogues.

 

Wand + DoT + Shield gir utrolig god kontroll og er veldig behagelig til grinding. Jeg kan ikke se at jeg sparer veldig mye tid i forhold til å reste opp mana og nuke hardere.

 

Det er mulig jeg har fått litt avsmak mot å sitte for mye på rumpa og vente på mana etter å ha levla magen min opp til 60 og at det virker inn på valget mitt :!:

 

Jeg orker ikke be folk om å mane fram vann til meg heller (liker ikke å mase) så jeg sparer litt sølv på drikke også.

Lenke til kommentar
Jeg gjør det med warlocken min. Spørs hvilke mobs da, men 3 dots, fear, wand og pet. Men jeg har lite probs med mana :p.

Nja, warlock har det absolutt greit, sånn sett. Life tap, Mana tap, Siphon life, Dark pact, Death coil.. det skorter ikke på muligheter for å fylle opp verken hp eller mana.

 

Men, joda, behagelig til grinding er wand/shield så absolutt. Man vet nøyaktig hvordan situasjonen er etterpå, så lenge man ikke får en add eller en ekkel alliance i nærheten. Kjekt med 2x LCD-skjermer med film på den andre skjermen. :)

Lenke til kommentar

Mind Blast - SW:P - (løpe litt) - Shield - Mind Flay - Mind Flay - Wand

 

Med Spirit gear og Spirit Tap kommer manaen fort tilbake. Så wand er utrolig nyttig til grinding. Har egentlig kjørt samme greia fra lvl 52, og nå grinder jeg lvl 56-58 ghost i WP, og de har ca. like mye health som lvl 50-53 Ogers i Burning Steppes... Noe jeg ikke hadde forventet.

 

Hvis man får tak i water er jo det konge, men jeg liker ikke å mase på mages. Sparer heller masingen til den gangen jeg skal til en instance uten mage.

Lenke til kommentar

For å spare mana så bruker jeg aldri mer en 1 shield. Hvis healthen kommer for lavt bruker cannibalize, food eller bandage etter (men det er skjelden). Har egentlig ingenting å si. Jeg liker bare å ha noe å gjøre mens jeg løper og venter på at SW:P skal ta litt skade. Og vente på at cooldown er ferdig og Mind Flay kan begynne.

 

Å spørre fint funker bra ja. De fleste gangene jeg har fått vann (trengte det til elemental grinding i Badlands, de var immun mot wanden) så svarte de "Since you ask like that, sure. Most people just say "mage water plz"" :yes:

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Er fremdeles ganske så sikker på at du får mye mer effektiv grinding av å løpe rundt o nuke 3-4 mobs for så å drikke enn å bruke 1-2 min per mob.

 

OT: Hater folk som sier "priest FORTI, ffs learn your class".. Selvsagt da bare tilfeldig forbipasserende som du skulle ha null interesse av å buffe :p

Lenke til kommentar

Blir mer og mer overbevist om at wand er tingen for å grinde. Det går meget fort å drepe en mob. Sammenlignet med litt med en shaman som var 1 level under meg. Han brukte fire totemen, lightning shield og windfury. Han drepte samme level mob som meg ca 2-3 sekunder raskere. Problemet hans var at han måtte sette seg ned etter annenhver mob mens jeg bare kvernet videre.

 

Anbefaler dere å prøve det og se hva dere synes. Men jeg tror en blå wand som er bra for din level er et must for at det skulle funke bra.

Lenke til kommentar

Min taktikk med priest er å ta 2-3 mobs på en gang. Kjører på med shield og smite+mind blast + SW:P på alle 3 mobsa, så står jeg å tanker med wand og kjører ny DOT når den er ferdig. Lurt å alltid ha en HOT på seg selv også. Dette er den måten jeg synes går fortest, spess hvis du har en del spirit ;) (Jeg er bare lvl 29 med priest foreløpig)

 

Synes priest burde få Arcane Explotion :devil:

Endret av norpheus
Lenke til kommentar

Hørte jeg noen si prest er USELESS med mindre han/hun er shadowbuild i pve solo? Var det jeg tenkte... Jeg går faktisk ikke ute å grinder for meg selv med få unntak :p feks når jeg MÅ ha shardtooth eko fra ws for fire resistance i mc osv... Buffene i blasted lands er det bare å glemme, det tar jo et ÅR elns fra jeg begynner å drepe moben til den dør.. Spesiellt siden man trenger så mange basilisk brains for intellect buff i forhold til de tingene man trenger for agi/str/sta buffene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...