Gå til innhold

Trenger hjelp til å sammenligne billige bærbare!


Oxford

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for alle svar så langt! Det var godt jeg fikk høre om det elendige batteriet på Acermaskinene før jeg bestillte! Jeg helte mer og mer mot å bestille WLMi'en...

 

Den skal hovedsaklig brukes til tidsfordriv på lange bussturer, venting på flyplasser o.l, derfor nytter det ikke med et batteri som er dødt etter en time :no:

 

et kort spm: Når man bestiller med ekstra RAM, slik at man får 512 eller 1024 til sammen. Bestiller man ekstra minnebrikke ved siden av eller får man nettbutikken til å bytte ut den som allerede er der?

 

Regner med jeg bestiller om drøye to timer. Foreløpig ser det ut til at det blir nx6110, både fordi den har lengst holdbarhet på batteri og fordi den er på ukens tilbud hos komplett til 5995. Da blir det penger til mer RAM, og en ny harddisk i tillegg uten å tøye budsjettet :yes:

 

Tenker da at jeg bestiller RAM så jeg har 512MB og en Samsung disk med 5200 rpm i stedet for den orginale på 4200 rpm... Jeg skulle tro at det skulle speede opp maskinen litt i forhold til orginal konfigurasjon...

Endret av Oxford
Lenke til kommentar

Merkelig....jeg har da for noen dager siden tatt opp en ny 3003WLMI

hvor batteriet holdt i 1 time. ringte acer og de sier det er normalt!!

Batteriet har 4 celler....og er beregna på maks 1.5 timer! ( det er sikkert i dvale modus) :)

 

Men må si at den er ikke støyfri....vifta går hele tia!

 

Oxford...ta å bestill på shg.no...der får du en 5400 rpm med på kjøpet.

Blir mye billigere for deg!!

Lenke til kommentar

eskarls: jeg var innom der nå, men de hadde ikke rare utvalget. Jeg er avhengig av å bestille noe som er på lager, da jeg trenger maskinen til helga... Acer 3003WLMi hadde de ikke på produklista en gang. Og 1 times batterilevetid er alt for dårlig for lange bussturer og andre situasjoner der man ikke har strøm tilgjengelig...

 

Foreløpig er det ukens tilbud på komplett som er redningen...

Lenke til kommentar

Det ble nx6110 på ukens tilbud hos komplett pga:

 

- Den lå godt innenfor budsjettet

- Måtte ha den før helga pga reise

- Win XP home følger med og er installert (mindre arbeid)

- Test på Dinside.no

- Lengre holdbarhet på batteriet enn tilsvarende PC'er som var inne på lager

 

Så nå er det bare å koble strøm til når den ankommer, legge inn nødvendig software for reisen, og ta den med når jeg drar :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...