Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Thomson Speedtouch modem og telenor internett


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenge litt hjelp fra dere som har erfaring fra disse modem/ruterene.

 

Jeg er vandt med ngt og har derfor ikke særlig snøring.

 

Jeg bygde pc til min mor for en stund siden, og hun fikk seg telenor internett.

 

En dag virket ikke internett mer, jeg vet ikke om hun har vert å trykket på noe, eller om det er noe galt på linjen.

 

Nettverkskoblingen og nettverkskortet funker fint. Samtidig så står innternetkoblingen over på mine nettverksteder og prøver og koble seg opp til modem. Men det bare blinker en gang på modem "online"lyse ( @ ) , så står den på frakoblet igjen. orans lys. det lyser grønt i cs et sekund i det den prøver å koble seg til.

 

Nå har jeg ikke snakket med telernor enda, for å høre om det er noe galt med linjen, da jeg netopp er komt hjem.

 

En ting er at på lokalt nettverk, er det kom en kobling som gjør at jeg kan koble meg inn på modemet. Jeg lurer på om det er her min kjære mor har vert og trykket. Denne koblingen var her ikke tidligere tror jeg, så hvordan den er komet der, vet ikke jeg.

Det jeg lurer på er om dere kan gi noen tips om hva jeg må sjekke inne på modemet. Hvilke statuser og om det er noe jeg kan gjøre for å få det online igjenn.

 

I den geniale "stikky" en her, fant jeg en link til hvordan jeg skal resette modemet til fabrikk innstilinger, skal prøve det i morgen.

 

Hadde vert flott om dere har noen andre tips å gi meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere har byttet passord på internett kontoen mest sannsynelig. Hvis dere ikke har det, og den orange lampa har problemer med å stabilisere seg, så er det nok hos telenor feilen ligger (ring 05000 om det er tilfelle).

Men virker ut som at den prøver å koble til men blir avvist pga feil passord.

Gå inn på http://10.0.0.138 Og sjekk diagonose under basic der. Er alt grønt her, så har modemet sync mot telenor, og da skal feilen ligge i bruker/pass (det finner du under Conncection (NB. Husk å trykk på Save all på venstre siden etter du forandrer noe).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...