Gå til innhold

jeg har en Hercules FDX8500LE med ati sine catalyst drivere


mafiamann

Anbefalte innlegg

jeg vil koble pcen til tven noe jeg har gjort. jeg kan se desktopen på tv og alt tilomed spill kommer opp på tven.

men, når jeg skal se på divx på tven så er det svart.. jeg bruker wmp, har prøvd powerdvd også samme resultat jeg kan se rammene rundt men svart i midten på tv men film på pc, hva er det jeg gjør feil ?

 

jeg har prøvd å senke oppløsningen ned til 800x600, tven er 1024x768. veit ikke hvordan jeg foranderer

dette.. noen som har opplevd det samme? noen løsning ???? (venter på hjelp)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette har jeg svart på 2 ganger før, men jeg skal svare igjen. gå på display settings der du aktiverte tv'en. (egenskaper for skjerm>instillinger>avansert>displays).

ved siden av bildet av monitoren er det 2 bokser. en med en liten runding inni og en med en liten firkant inni. trykk slik at monitoren har firkanten valgt. så gjør du det motsatte på tven. så trykker du ok og alt det der så skal det funke. (hvis det ikke funker har jeg forklart dårlig, du forstår dårlig eller det er noe annet som er galt).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-12 17:27, John_^ skrev:

Det er ikke værre enn å lagre 2 forskjellige innstillinger (1 med kun monitor, og 1 med monitor og tv). Disse innstillingene kan du tilegne "hotkey's" slik at du feks trykker ALT+F12 for å skifte til monitor og tv.


 

takker

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-12 21:42, Ludde skrev:

men ati fileplayer regger alle mediafiler på disken din til DEN. og det vil jeg ikke >_<.


andre forslag, excalibur ?


 

Joda, bare fortsette å fortrenge ATi's programmer som er ment for deres skjermkort, bruk heller WMP som folk sier inneholder noe som kan ligne "spyware" (Det med at den sender hva du hører og ser på til Microsoft) og heller ikke har støtte for 2DAC'er.

 

Jeg personlig bruker ATi's FilePlayer da den bruker mindre ressurserm, og utnytter Rage Theatre (DVD f.eks) uten at jeg behøver å tenke over "Er iDCT eller De-interlacing aktivert?" siden jeg VET at den bruker det, siden det ikke kan kjøre på noe annet skjermkort (Uten å crackes osv til å ikke detecte rage theatre).

Lenke til kommentar

hm.. synes den starter treigere.. dessuten har den utrolig stor ramme i motsetning til for eksempel wmp (riktig) konfet eller for ikke å snakke om bsplayer :)

 

uansett så er det jo teit av den å overta alle fil-rettigheter.. nesten værre en realplayer på quick-install ;)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-12 22:52, Ludde skrev:

hm.. synes den starter treigere.. dessuten har den utrolig stor ramme i motsetning til for eksempel wmp (riktig) konfet eller for ikke å snakke om bsplayer :smile:


uansett så er det jo teit av den å overta alle fil-rettigheter.. nesten værre en realplayer på quick-install :wink:


 

Hmm... Hvis jeg forsto deg rett så mente du at FP var større enn WMP i "rammene"... kjør en film i FP og høyreklikk, velg "Size" og sett på 100%

 

Og, FP bruker mindre ressurser enn WMP! Og, NEI! QT er MYE værre enn FP! BP kan jeg ikke uttale meg om, men jeg tviler på at den er noe bra! DPA er jo ganske grei til DívX, men ingeting slår FP7.7.0.1!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...