Gå til innhold

Automatisk justering av høyde


Anbefalte innlegg

Jeg har en <div class="a"> som inneholder en <div class="b">. Om jeg legger til tekst i "b" vil "b" få høyden justert etter innholdet av denne teksten. Problemet er at jeg vil at "a" også skal få justert høyden etter innholdet til "b". Noen som har noe triks for å få til dette?

 

Dette var problemet i teori, i praksis består problemet av enda flere divs. (Bilde)

Den orange bakgrunnen stopper etter høyden på oppløsningen som skjermen kjører. Høyden er satt til 100%, i body, html og div tag som har orange bakgrunn. Jeg vil gjerne at den skal fortsette så lenge det er mer på siden.

 

Håper jeg har spesifisert problemet klart nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten, bruker du en XHTML DOCTYPE med application/xhtml+xml, eller standard HTML 4.01? Dette problemet oppstår oftare når XHTML er i bruk.

 

Bruker begge deler om du forstår, kjører en test på browser og mime prioritering, stortsett er det 4.01(text/html) i IE og xhtml(application/xhtml+xml) i opera,netscape,ff. Problemet oppstår i alle.

 

For meg så fungerer ikke koden du ga meg. Med den koden så får jeg satt bakgrunn på hele siden i alle høyder, men jeg vil på en måte ha 2 bakgrunner. En hvor din kode fungerer, hvor jeg har en grå stripet bakgrunn(som vist på bildet). Oppå den bakgrunnen, men bak alt annet, er den andre bakgrunnen som skal være orange. Det er høyden på denne orange fargen som nekter å tilpasse seg. Jeg kan jo sette den til å være uendelig høy, men vil aller helst ha den til å tilpasse seg etter innholdet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...