Gå til innhold

R520 døpes Radeon X1800


Anbefalte innlegg

Hva er stusselig med 16 pipelines? Hvis 16 av ATIs yter like bra som 24 av Nvidias, så er det jo ingen ulempe. Det virker kanskje ikke så sannsynlig, men vi vet det ikke før vi får ytelsesrapportene. Det er ikke GHz som teller for CPUer, og det er ikke pipes som teller for GPUer heller.

 

Antallet pipelines i G70 avhenger forøvrig av hvilken definisjon en bruker, 16 eller 24 etter som. Det er mulig de motstridende rapportene om R520 bunner i det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda en tråd om dette startet av hw.no selv?

 

her er fler

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=466937&hl=

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=464233&hl=

 

Haddet ati hatt noe som helst i duren som denne posten andtyder burdet de skrive det offisilet fort, for 7800gtx\gt selger som f... nå, derfor blir det ekstra fishy, når ati sevl ikke kommer med et eneste offisielt tall.'

 

edit:last ned de bildene som er tatt av gpuen, for det første en den klin lik den vi er vant til å se, for det andre er det ganske tydlig at en svart firkant med ati skrift har blitt klistret på, starter diskunsjoner gjør det i alle fall.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Haddet ati hatt noe som helst i duren som denne posten andtyder burdet de skrive det offisilet fort, for 7800gtx\gt selger som f... nå, derfor blir det ekstra fishy, når ati sevl ikke kommer med et eneste offisielt tall.'

På den annen side hadde ATI fått massiv kritikk hvis de kom med enda en papirlansering. Det hadde ikke vært særlig lurt å lansere nå hvis det ikke blir noe særlig tilgjengelighet før oktober/november. De kunne kanskje prøvd seg forsiktig med noen tall, men det er en vanskelig balansegang.

 

De har lovet at produkter skal være i salg senest 30 dager etter lansering, og jeg synes det er en god politikk. Papirlanseringer er det for mange av.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
32-pipeline-utgaven av R520 sies å prestere bedre ytelse enn Nvidias GeForce 7800 GTX. Ytelsen til utgavene med 24 og 16 pipelines er foreløpig ukjent.

 

Tolker jeg det slik at det er kun den med 32 pipelines som yter bedere enn nvidias topp kort, så lover det jo ikke bra :no: hvertfall med tanke på at de kortene skal det ikke bli manga av i starten, hvis jeg har forstått riktig.

 

Nei la oss håpe at selv de med 16 pipelines er litt bedere enn nvidia sine topp kort, ellers tror jeg nesten ATI er litt ute å kjører

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
På den annen side hadde ATI fått massiv kritikk hvis de kom med enda en papirlansering. Det hadde ikke vært særlig lurt å lansere nå hvis det ikke blir noe særlig tilgjengelighet før oktober/november. De kunne kanskje prøvd seg forsiktig med noen tall, men det er en vanskelig balansegang.

 

De har lovet at produkter skal være i salg senest 30 dager etter lansering, og jeg synes det er en god politikk. Papirlanseringer er det for mange av.

Probelmet til ATi er at på tidligere produkter så har disse "30 dagene" blitt litt flere dager...

 

God politikk er det som nVidia kjørte med både 7800GTX og 7800GT... Annonsering og tilgjenglighet i volum på samme dag! :thumbup:

 

Hvis nVidia har klart dette to ganger så bør ATi også klare det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...