Jump to content
Sign in to follow this  
Kairo

Ledningstverrsnitt / Pin socket xbox

Recommended Posts

Hei.

Skal nå lodde min første chip i xbox.

Har en Duox2 + pin socket.

1. Pin socket'en er "åpen" i ene enden, mens den har noen forhøyninger / stoppere i andre enden. Hva skal mot chip, og hva skal mot printkort ?

Kutter jeg pin socket'en til riktig lengde før eller etter jeg lodder, eller lar jeg dem bare stikke ut ?

2. DO og BT ( og "A" på versjon 1.5 ) skal loddes med ledning. -Går det noe strøm å snakke om i disse, så en må ta noe hensyn til tverrsnitt på ledningen ? Hva tverrsnitt er greit å bruke ? Er vel greiest med ledning med kun 1 tråd i, type "skytestreng " ?

Dette var vel det jeg lurte på i denne omgang.... -Kommer nok tilbake.... :p

Kairo

1. Hvilken vei du velger å sette ned mot hovedkortet og opp mot chipen er uvesentlig, forbindelse blir det uansett bare du lodder korrekt. Jeg for min del valgte å sette den "flate" siden mot hovedkortet. Nå har ikke jeg fått min DuoX2 Lite til å fungere enda, men det er IKKE dette som er årsaken til det.

2. Bruk bare vanlig ledning med en kordell (en tråd), trenger ikke noe større enn det.

Anbefaler deg på det varmeste å bruke alternative punkter for D0 og BT da det kan skape unødvendige problemer å prøve seg på de punktene som de har oppgitt på www.duomodchip.com (les Problemer med "D0" punkt på xbox).

do.jpg

do2.jpg

Edited by Bacon_Boy

Hei igjen.

Takker for svar, og spesielt linken til fixnchipz.

Fant ut der at pin socket'en min besto av en hann og en hu satt sammen ....

Tror også at jeg får gå for dem alternative punktene angående DO og BT.

Kairo :blush: