Gå til innhold

Bra tilbud på D500, men bør jeg vente på D600?


gustav

Anbefalte innlegg

Er kunde hos tele2, og kan der få D500 til kr 399 hvis jeg binder meg til tele2 pluss i 12 mnd. Telefonen vil da komme på ca 1800 inkl mnd avgift, men vil da få veldig rimelige ringepriser.

 

Er det noen som har en formening om hva D600 kommer til å koste? Vil den ha rds-radio? Vil den ha 2 Mp kamera? Vil det være mulighet til å benytte minnekort på den, eller er dette integrert?

 

D500 ble jo betegnet som "verdens beste" da den kom. Spørs vel om ikke D600 overtar den tittelen?

 

Kort og godt; synes tilbudet til tele 2 er veldig godt, men bør jeg likevel vente på D600?

 

Kan vel også legge til at jeg var ute etter en god all round telefon, og kriteriene for dette dekkes jo godt opp også av D500.

Endret av gustav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke bare vente på D700, den kommer nok den også.

Hvis DU er fornøyd med tilbudet på D500, så hvorfor ikke bare kjøpe den da.

D600 kommer til å være bedre på alle områder, untatt batteri antagelivis.

Velg selv.

Dette ble vel litt useriøst Excelsion? ;)

 

Dersom D500 nettopp hadde kommet ut, hadde valget vært lett. Men ettersom D600 er rett rundt hjørnet, tenkte jeg det kunne være greit å høre hva erfarne brukere mente om saken. Dersom Samsung selv var 100 % fornøyd med sin D500, og ikke mente den hadde noen forbedringspotensial, hadde vi vel neppe sett oppfølgeren denne høsten? Det er derfor jeg spør deg og andre eksperter på området. ;)

 

Jeg hadde håpet å få noen input i forhold til hvilke forbedringer vi vil se på D600, for deretter å foreta en prioritering utifra pris/ytelse/ventetid. Jeg er selvfølgelig klar over dilemmaet ved kjøp av denne type produkter. Det vil alltid komme noe bedre. Er selv storforbruker av mp3 spillere, mens mobil er noe jeg kjøper ca hvert 2.-3. år.

 

Dette var min første post i dette forumet, og jeg har en 2 1/2 år gammel Nokia 6100, så jeg er nok ikke helt up to date på denne fronten.

Endret av gustav
Lenke til kommentar

En av de største forandringene blir vel at D600 har mulighet til å utvide minnet med ekstra minnekort. Hvis du skal bruke telefonen som musikk-spiller, er det innebyggede minnet på D500 litt knapt (rundt 100 mb). Ellers er begge telefonene gode til vanlig bruk, dvs sms, tale, bilder, mms, osv. Ingen av dem vil ha et kamera som er bra nok til å ta "seriøse" bilder for utskrift. Mobilkamera er inntil videre kun et leketøy.

 

Jeg synes tilbudet fra operatøren din er bra. Hvis du uansett ønsker å bruke det abonnementet du har, taper du jo ingenting på å binde det... Prisen på telefonen er god.

 

-M

Lenke til kommentar
En av de største forandringene blir vel at D600 har mulighet til å utvide minnet med ekstra minnekort. Hvis du skal bruke telefonen som musikk-spiller, er det innebyggede minnet på D500 litt knapt (rundt 100 mb). Ellers er begge telefonene gode til vanlig bruk, dvs sms, tale, bilder, mms, osv. Ingen av dem vil ha et kamera som er bra nok til å ta "seriøse" bilder for utskrift. Mobilkamera er inntil videre kun et leketøy.

 

Jeg synes tilbudet fra operatøren din er bra. Hvis du uansett ønsker å bruke det abonnementet du har, taper du jo ingenting på å binde det... Prisen på telefonen er god.

 

-M

Vil si det er en del irriterende småfeil på D500 da, regner med at det er fiksa på D600.. Små bokstaver etter punktum i sms og sånne småting som kan være sykt irriterende til tider.

Lenke til kommentar
Små bokstaver etter punktum i sms og sånne småting som kan være sykt irriterende til tider.

Enig i at det er irriterende. Som gammel Nokia og SE bruker, har man jo blitt bortskjemt på denne fronten.

 

Var inne og tittet på lenken du ga tidligere, og den virket jo absolutt svært så lovende (D600). Det kommer frem at utsalgsprisen vil ligge omtrent på nivå med hva D500 gjorde da den kom ut, dvs ca 4200.

Lenke til kommentar
Ingen av dem vil ha et kamera som er bra nok til å ta "seriøse" bilder for utskrift. Mobilkamera er inntil videre kun et leketøy.

D600 kommer med et 2 Mp kamera. Alt er selvfølgelig relativt i forhold til hva man anser som akseptabel kvalitet. Det er alikevel ikke mer enn ca 3 år (?) siden 2 Mp ble ansett som brukbart for vanlige digitale kameraer. De fleste av disse hadde dog autofokus, hvilket jeg har skjønt D600 ikke vil ha.

 

Går du inn her, er det gjort noen tester av kameraet. Bildene virker å være av svært så brukbar kvalitet. Kvaliteten på videoopptakene stinker det av.

 

Forøvrig; takk for godt innspill. :)

Endret av gustav
Lenke til kommentar
Ikke for å drepe denne tråden helt, men hvordan er D600 i forhold til SE K750i? Hvis man sammenligner disse telefonene, hvem kommer best ut på grunnlag av forskjellige specz etc?

Lurte litt på det selv også. Hadde vært fint med litt tilbakemeldinger.

 

Har lest at k750 skal gi litt plastikk følelse, men rent bortsett fra det får man vel det meste av hva man kreve av en mobil i denne prisklassen?

 

For meg er det ingen tvil om at Samsung vinner stort på design og kvalitetsfølelse. Men drøye 4000 (som den sikkert kommer til å koste når den kommer ut), er jo mye penger, hvis man da ikke vil vente et halvt års tid før den faller under 3500.

Lenke til kommentar
Ikke for å drepe denne tråden helt, men hvordan er D600 i forhold til SE K750i? Hvis man sammenligner disse telefonene, hvem kommer best ut på grunnlag av forskjellige specz etc?

Lurte litt på det selv også. Hadde vært fint med litt tilbakemeldinger.

 

Har lest at k750 skal gi litt plastikk følelse, men rent bortsett fra det får man vel det meste av hva man kreve av en mobil i denne prisklassen?

 

For meg er det ingen tvil om at Samsung vinner stort på design og kvalitetsfølelse. Men drøye 4000 (som den sikkert kommer til å koste når den kommer ut), er jo mye penger, hvis man da ikke vil vente et halvt års tid før den faller under 3500.

Hos forhandlerne vil den nok ligge på 4-4500, men hvis du leter etter den på et bruktmarked, f.eks finn.no vil den antageligvis være litt billigere. Hvertfall etter et par uker, da folk ofte bare kjøper de nyeste modellene på markedet for å teste dem ut og så selge dem videre etter noen uker.. Bare et tips ;)

 

Jeg har en følelse av at D600 slår K750i i design i alle fall, men er litt usikker på hvordan den er ellers i forhold til SEs toppmodell :hmm:

Lenke til kommentar

Hos forhandlerne vil den nok ligge på 4-4500, men hvis du leter etter den på et bruktmarked, f.eks finn.no vil den antageligvis være litt billigere. Hvertfall etter et par uker, da folk ofte bare kjøper de nyeste modellene på markedet for å teste dem ut og så selge dem videre etter noen uker.. Bare et tips ;)

 

Jeg har en følelse av at D600 slår K750i i design i alle fall, men er litt usikker på hvordan den er ellers i forhold til SEs toppmodell :hmm:

Takk for tipset DigitaL BlasteR :)

 

Var inne på Finn.no og så på priser på k750, men de fleste brukte lå på opp mot kr 3000. Hvis jeg først skal kjøpe brukt, bør det være mer enn som så å spare på det.

 

Ser forøvrig at MPX.no har lagt ut bestilling på D600. Det virker som det fortsatt er en drøy måned til den kommer inn på lager, men prisen er satt til relativt hyggelige kr 3.962.

 

Etter at jeg startet tråden har jeg fått mer og mer øynene opp for k750, eventuelt w800.

 

Har lest mange tråder om sammenlikninger disse telefonene imellom (SE k750, w800 og Samsung D500, D600).

 

Det jeg i store trekk har kommet frem til er at Samsung i mine øyne har et bedre design, pluss at den skal gi en større kvalitetsfølelse i forhold til hvordan den er skrudd sammen.

 

SE har et veldig bra kamera som i tillegg har autofokus. Veldig mange synes også den er bedre til å sende SMS med (stor bokstav etter punktum m.m.). Den har også (spesielt w800) en svært god mp3 spiller.

 

Er det noen som kan hjelpe meg å fylle ut entydige oppfatninger disse telefonene i mellom i forhold til fordeler og ulemper.

Lenke til kommentar
SE har et veldig bra kamera som i tillegg har autofokus. Veldig mange synes også den er bedre til å sende SMS med (stor bokstav etter punktum m.m.). Den har også (spesielt w800) en svært god mp3 spiller.

Kjøper du telefon etter hvordan kamera den har? Det med stor bokstav etter punktum vedder jeg en hel tier på at er retta opp i i D600.. En annen irriterende ting med D500 er at du ikke kan gjøre noe anna når du hører på mp3-spilleren :thumbdown: Synes det blir litt dumt å sammenligne SE-telefonene med D600 når den ikke har kommet ut enda..

Lenke til kommentar
Kjøper du telefon etter hvordan kamera den har? Det med stor bokstav etter punktum vedder jeg en hel tier på at er retta opp i i D600.. En annen irriterende ting med D500 er at du ikke kan gjøre noe anna når du hører på mp3-spilleren :thumbdown: Synes det blir litt dumt å sammenligne SE-telefonene med D600 når den ikke har kommet ut enda..

Neida, kamera er ikke den avgjørende funksjonen. Men siden den har 2 Mp begynner kameraet å bli såpass bra, at det kan være et greit alternativ til det andre 5 Mp kameraet jeg har, hvis jeg ikke gidder å drasse på masse duppeditter. Likeså er det heller ikke avgjørende hvorvidt man automatisk får stor bokstav etter punktum.

 

Noen små plusser her, og noen minuser der. Det er hva som skal til for å danne seg ett inntrykk. Regner nok med at mange av de små irritasjonsmomentene ved D500 er utbedret. Samsung lager produkter som skaper forventninger blant folk. For bare et par år siden hadde jo Nokia total dominans på det norske markedet. Jeg kjøpte alltid Nokia før. Nå blir det ikke engang seriøst vurdert.

Lenke til kommentar

ikke undervurder hvilke krav folk stiller til kamera på mobben. Selv vil jeg helst ha den som tar best bilder, da jeg tar bilder av mye rart.....

 

Og selv om K750 ved øyekast kan virke som "litt plastisk feel" så tror jeg kvaliteten på "plastikken" er av høyeste kvalitet. Ingen som har klaget på at K750 på noen måte er en "skjør" mobil.

Lenke til kommentar

Hos forhandlerne vil den nok ligge på 4-4500, men hvis du leter etter den på et bruktmarked, f.eks finn.no vil den antageligvis være litt billigere. Hvertfall etter et par uker, da folk ofte bare kjøper de nyeste modellene på markedet for å teste dem ut og så selge dem videre etter noen uker.. Bare et tips ;)

 

Jeg har en følelse av at D600 slår K750i i design i alle fall, men er litt usikker på hvordan den er ellers i forhold til SEs toppmodell :hmm:

Takk for tipset DigitaL BlasteR :)

 

Var inne på Finn.no og så på priser på k750, men de fleste brukte lå på opp mot kr 3000. Hvis jeg først skal kjøpe brukt, bør det være mer enn som så å spare på det.

 

Ser forøvrig at MPX.no har lagt ut bestilling på D600. Det virker som det fortsatt er en drøy måned til den kommer inn på lager, men prisen er satt til relativt hyggelige kr 3.962.

 

Etter at jeg startet tråden har jeg fått mer og mer øynene opp for k750, eventuelt w800.

 

Har lest mange tråder om sammenlikninger disse telefonene imellom (SE k750, w800 og Samsung D500, D600).

 

Det jeg i store trekk har kommet frem til er at Samsung i mine øyne har et bedre design, pluss at den skal gi en større kvalitetsfølelse i forhold til hvordan den er skrudd sammen.

 

SE har et veldig bra kamera som i tillegg har autofokus. Veldig mange synes også den er bedre til å sende SMS med (stor bokstav etter punktum m.m.). Den har også (spesielt w800) en svært god mp3 spiller.

 

Er det noen som kan hjelpe meg å fylle ut entydige oppfatninger disse telefonene i mellom i forhold til fordeler og ulemper.

Den laveste prisen jeg har funnet på K750i på finn.no og amobils bruktmarked er ca 2000 kr, og ca. 3000 på W800i. Da er alt komplett som den ville vært om du kjøpte den i butikkene. Bruk søkefunksjonen så får du sikkert opp en del resultater (hvis tilbudene fortsatt gjelder). :)

*spent på D600*

Lenke til kommentar

Har et par spørsmål, tenkte jeg kunne slenge dem inn her;

 

1. Noen som har lest hvor lenge man kan høre på mp3 på mobilen før den slukner? (Må levere inn min mp3-spiller til reprasjon for kansje 5. gang nå, så tenkte jeg kan jeg bare kan få pengene igjen, og kjøpe D600 og bruke den som mp3-spiller..)

 

2. Hva er autofokus, og har det er stor innvirkning på kameraet? :p

 

3. Og til slutt; Hva er forskjellen på Bluetooth 1.2 og den Bluteooth'en som andre mobiler har?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Har et par spørsmål, tenkte jeg kunne slenge dem inn her;

 

1. Noen som har lest hvor lenge man kan høre på mp3 på mobilen før den slukner? (Må levere inn min mp3-spiller til reprasjon for kansje 5. gang nå, så tenkte jeg kan jeg bare kan få pengene igjen, og kjøpe D600 og bruke den som mp3-spiller..)

 

2. Hva er autofokus, og har det er stor innvirkning på kameraet? :p

 

3. Og til slutt; Hva er forskjellen på Bluetooth 1.2 og den Bluteooth'en som andre mobiler har?

 

Takk for svar!

1. Ifølge en test jeg leste, skal batterilevetiden på w800 være hele 30 timer, dersom du kun bruker den som mp3 spiller. Så kan du sikkert trekke fra 10 timer hvis du i tillegg bruker den til hva en mobil er ment å brukes til. Men dette er jo uansett svært bra

 

2. Som ordet tilsier gir autofokus muligheten til å fokusere. Det betyr at bildene blir skarpere ettersom linsen justerer seg i forhold til hvor langt det er til motivet.

 

3. Her må eventuelt noen andre svare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...