Gå til innhold

XP fjerner filer jeg mottar fra andre datamaskiner


Anbefalte innlegg

Hei! Etter å ha mottatt en .mp3 fra en kammerat over MSN fikk jeg beskjed om at Windows ser filen som en potensiell farlig fil, og for å hjelpe datamaskinen min har Windows blokkert tilgangen til fila (Se vedlagt bilde). Trykker man OK forsvinner fila fra mappa fila er lasta ned til (My Received Files). Jeg trur det er Windows Firewall som forårsaker problemet, men det jeg lurer på er:

 

1. Hvordan kan jeg få Windows til å forstå at det er JEG som avgjør hvilke filer som er farlige?

 

2. Hvor Windows eventuelt legger fila, det står ikke at Windows fjerner fila, bare fjerner tilgangen til den.

 

3. Hva Unblock knappen er god for når man kan kjøre alle filer man har motatt selv om man ikke har trykket Unblock? (Se vedlagt bilde)

 

TIPS hvis dere noen gang får samme problem: Hvis du ikke trykker OK kan du gå inn i mappa hvor filen er og flytte den til en annen mappe. Windows følger så dårlig med uansett at den ikke skjønner at du flytter den, så derme finner den ikke fila når du trykker OK. Windows velger da bare å "late som den vet bedre" ved å lukke "feilmeldinga" :p.

 

Håper jeg får løst problemet for sånne løsninger som tipset over er ikke bra nok. bare midlertidig løsning (håper jeg.....)

 

Takker for svar.

 

Mvh

Anders

post-104-1125980833_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...